Forum > Färdiga produktioner

Gränslandet - Ingenting Tar Mig I Dag

<< < (2/7) > >>

equality:
Häftigt att få vara bland de första(?) att lyssna, lite andäktigt som innan en ny Beatlesplatta då för länge sen.
Jämn, hög kvalitet och den grabben kan lira. Härlig text som jag nästan skulle vilja ha haft på September. Frosten nyper friskt i musik och text och Åsas klara röst. Perfekt uttryck för den positiva höstkänslan där t o m kaffet kom med. Storgillas igen! Känns som jag bara kammar medhårs och letar febrilt efter något negativt att säga. KANSKE skulle det vara schlagerstuket, just att varva ner kompet inför klimaxet i sista refrängen men jag är för såld på låten för att kunna sprattla emot detta effektsökeri!  :angry: :D

Mixen är bra och inget distar denna gång (lurar). Bra att du valt lite blötare mix också men jag skulle nog valt ett annat reverb.

Jobba på. Lägg Skandinavien för era fötter!  :D

ydderF:

--- Citat från: Eko skrivet 06.10.2009, 23:06:24 ---Jag tror att vi kan sluta tjata om komprimeringen på Freddys låtar det är hans signum och det är faktiskt stor skillnad gentemot de första låtarna vi hörde.

--- Slut citat ---

Tusen tusen tusen tusen tusen tusen tusen tusen tusen TAKK Eko!!
Precis så föler jag det ;)

Eddi:

--- Citat från: ydderF skrivet 06.10.2009, 23:22:26 ---
--- Citat från: Eko skrivet 06.10.2009, 23:06:24 ---Jag tror att vi kan sluta tjata om komprimeringen på Freddys låtar det är hans signum och det är faktiskt stor skillnad gentemot de första låtarna vi hörde.

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---
Helt ok Freddy - bara du röstar på min låt i Festivalen - jag vill ju så gärna vinna en Harmonisnurra :lol:

cykeln:
Tack Eko och eq för era tankar om texten!
Eko den kanske verkar flummig - har inte alls tänkt på det - för mej är den mycket enkel och klar - kanske en av de minst flummiga jag skrivit! Kanske den ändå tarvar sin förklaring.
Så här kommer lite om bakgrunden till den.

Den har en underrubrik som är - Höstmorgon på Ffreculåzås.
Ffreculåzås är det gamla namnet på nuvarande Fryksås – den stora fäboden som ligger högt på ett berg med Orsasjön långt under sig – med en mångmila utsikt ut mot Siljan.
Texten handlar om en höstmorgon när jag vaknar däruppe efter en riktig fest i glada och goda vänners lag i en av fäbostugorna. Jag kommer ut ur stugan, där jag sovit i en tarrsäng från 1700-talet och det är strålande klart med höstens alla färger långt ut över nejderna mot Orsa och Våmhus. Jag har ätit gott, jag har druckit något, jag har sjungit och spelat och nu ska jag ner till Ulla och få nykokt björkvedskaffe och nybakt bröd. Luften är kylig och klar och skogsrået dröjer sig kvar  ;) Då känner jag att det finns fan inget som tar mej idag!
Så enkelt och vardagsnära var det!

Åsa:

--- Citat från: Eko skrivet 06.10.2009, 23:39:14 ---
--- Citat från: ydderF skrivet 06.10.2009, 23:22:26 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---
Helt ok Freddy - bara du röstar på min låt i Festivalen - jag vill ju så gärna vinna en Harmonisnurra :lol:

--- Slut citat ---

det är DU som skänkt priser alltså!  :lol:

//så kul med kommentarer redan! Härligt! Och tack!!
Låten är ju bara så skön, är så förtjust i texten, så jädra snyggt spelat allting också. Freddy, du skulle ju nog kunna försörja dig som låtskrivare också! Kan nog inte riktigt beskriva hur glad jag är för det här samarbetet. SUPERKUL!! (förlåt om jag tjatar haha) Det blir en sån där somna-med-ett-leende-kväll ikväll igen då, när jag väl lyckats varva ner efter den här energikicken  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion