Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - Ingenting Tar Mig I Dag
cykeln:
asti
Tack för det! Ja Dobron och Åsas röst är som friskt bäckvatten
Eko
Yepp - det känns som man bor mitt i ett vykort :wub:
sen kan ju mörka tankar ändå alltid stoppa en
max
Nån gång måste jag försöka förstå det där med komprimering - jag hör liksom ingeting av det :o :unsure: :wacko:
Marruschkka:
Ett fint samarbete..igen :D
En kanon-trio är ni på denna typ av musik, som jag inte brukar lyssnar på..men det här är så välgjort så jag bara njuter här!
Heja er, det här blir en bra platta :)
/Marr
jonnerstone:
Låter helt underbart och texten lyckades verkligen måla upp en vacker bild och sen när cykeln la ut sina bilder så blev texten ännu bättre.
Tycker absolut inte att det är för hårt komprimerat, tvärtom så tycker jag att det finns en inneboende dynamik i arrangemanget som kommer fram bättre när det komprimeras lite hårdare.....så det är tummen upp från mig. Det enda som jag faktiskt inte gillade så värst mycket är Freddys stämma som ligger en oktav under Åsas, jag tycker inte den tillför något. Jag antar att den ligger där för att fylla upp, men om man tänker vad texten handlar om så hade det nog varit bättre med Åsas ensamma, sköra röst och sen att Freddy kommer in på lite goa stämmor senare i låten.
Nåja, jag vet att du inte tänker ändra på det men ville bara klaga på nåt :D
Grymt jobbat gänget!!
Micke
Tokai:
Lysande! Välbalanserat, bra arrangemang - det behövliga lugna partiet mot slutet är helt rätt. Toppklass vad gäller instrument, sång och text. Ska jag kritisera nåt så är det kanske slutackordet. Beatles kunde göra nåt dylikt och komma undan med det, men i en sån här låt är det tveksamt. Fast det är samtidigt rätt så fräckt.
ydderF:
Hoi och tack för synspunkten allihop!!
Jonnerstone,
jag forstår vad du menar, samtidig så gillar jag det.. Hmm.. Lite tvådelt på den..
Nä, den blir nog som den är ;) :lol:
Tokai,
den är ju en straight G akkord ;)
Dobro'n slider ned til en f# och då blir det ett maj akkord. Inget fräckt med det vel? ;) :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida