Forum > Demolåtar

Ny mix på gammal popballad

<< < (2/2)

Wernborg:
Per Gessle möter Aerosmith.

Låter väl helt ok. Kanske är slidegitarren något för hög och aningens för långt ut till höger.
Lite konstigt jazzigt intro/outro som inte passade alls till låten. Håller inte med föregående om att bastrumman är för hög. Virveln däremot låter inget vidare och tar över alldeles för mycket. En smalare/mindre virvel tror jag skulle smälta in bättre. När sångerskan sjunger sin vers vid 1,20 så ligger den en sologitarr och förstör. Bort!

Effektfullt att låta rhodeset eka på kompgitarren. Snyggt.

egghuvud:
Hmm jo det låter som sagt var bra, så eventuella förändringar blir ju mer "smak" än egentliga ideér. Tycker kanske att det blir lite tomt på refrängen. Det är snyggt med överstämman, men jag skull kanske petat in fler körer så att det blev lite tjockare.
Giatrrljudet är snyggt, men som någon sade så slår det lite hårt ibland, Kanske lite mjukare bara.
Virveltrumman är snygg, men jag skulle nog vilja att den bröt igenom lite mer i nedre mellanregister. Överlag så är det lite basfattigt, sångljudet t e x eftersom din röst är så ljus så behövs det lite mer botten i sångljudet.
Annars tycker jag att arrangemanget håller och det är rasande snyggt genomfört, fast kanske lite för standradmall A. JAg skulle vilja att något fult fanns med där och störde.
eggs :)

Wernborg:

--- Citat från: olofd skrivet 06.10.2009, 19:56:27 ---Inga fler kommentarer?

--- Slut citat ---

Jo tre stycken.

mahan:
Tjou Olof!
En kommentar från mig är att vänta bara länken funkar, jag kommer inte åt låten :(

h. johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion