Forum > Färdiga produktioner

Hogge - "Aldrig Mer"

<< < (10/11) > >>

Harmonica mike:
Faen!

Jag hade skrivit ett fullt A4:a om de båda exemplen,men så laggar internet ut.Lite stressigt nu då jag skall iväg på middag strax..Men köp Sennhizer 280 hd pro lurarna,du blir inte besviken.
Dom är ju lite tungrodda vid mixning pga. sin täthet och något basfattiga,så har du ett par budget lurar som basar ordentligt är du rätt bra rustad.Det vanliga är att man mixar i ett par öppna eller halvslutna lurar..Budget avgör ju för de flesta hobby pulare dock,man kan inte köpa allt..Så ditt val funkar bra.

Monitorer är annars ett mycket bra komplement men kräver lite av rummet du mixar i,typ basfällor och dylikt.Man klarar sig långt med ett par bra lurar.Och köper du samma som mig så snackar vi samma språk i fortsättningen  :)

Mike

hogge:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.10.2009, 16:41:59 ---Faen!
Jag hade skrivit ett fullt A4:a om de båda exemplen,men så laggar internet ut.

Mike

--- Slut citat ---

Nämen aj aj aj... Åhhh.. Hade velat läsa det där... Men tack i alla fall. Diu kanske kan göra en kort sammanfattning någon gång..

Vad gäller lurarna så beställer jag dom i helgen. Mixlurar får jag fixa efterhand.. Monitorer ska jag ha så småningom, men först måste jag få ett jobb alt. hitta något jag kan sälja..
 :P

Trevlig fest på Dig..
(Min fru är rätt irriterad just nu eftersom vi också ska ha fest och här sitter jag  :lol:)

asti:
Fin låt med fin text! Gillar bäst de lugna partierna där din röst i vibratolägena påminner om Freddie Wadling!
När de "ösigare" partierna kommer hade man önskat lite mer tryck/dynamik, det tror jag hade förstärkt!
Nu blir det liksom ingen skillnad i dynamiken på "vers" och "refräng".
Du sjunger med inlevelse och det är en bra låt!

Eddi:
"Allt är över"-mixen har en helt annan närhet som är att föredra jämfört med "sicko"-mixen - men det måste bero på något helt annat än att du har olika ljudkort.

Eko

hogge:

--- Citat från: asti skrivet 09.10.2009, 19:59:56 ---Fin låt med fin text! Gillar bäst de lugna partierna där din röst i vibratolägena påminner om Freddie Wadling!
När de "ösigare" partierna kommer hade man önskat lite mer tryck/dynamik, det tror jag hade förstärkt!
Nu blir det liksom ingen skillnad i dynamiken på "vers" och "refräng".
Du sjunger med inlevelse och det är en bra låt!

--- Slut citat ---

Tack Asti.. Va kul att Du tycker om det.. Jätteskoj verkligen..
Hur man får mer tryck/dynamik vet jag tyvär inte. Men det är absolut något jag också skulle vilja ha.. Men når inte dit tyvärr..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion