Forum > Färdiga produktioner

Hogge - "Aldrig Mer"

<< < (9/11) > >>

hogge:

--- Citat från: jugas skrivet 08.10.2009, 03:08:18 ---tjenare...vill bara säga att jag tycker det här är en jäkligt fin låt...du har en speciell ton o stämning i dina låtar som jag gillar...vackert o personligt...

vill också instämma i vad som sagts ang hur mycket krut man ska lägga på mixning resp att få ner låtidéer...att kreativ lust måste få vara viktigare än teknisk prestation/perfektion......

sen kan ju mixning också vara både kreativt o lustfyllt....

försöker bara säga att det är OK att inte vara så intresserad av mixning... :)

--- Slut citat ---

Tack Jugas - oerhört glad blir jag..   :wub:
Att jag inte har samma intresse för mixkonsten som många andra här, det är ju rätt uppenbart. Men jag är ändå jag givetvis glad att så många vill utbilda mig och det är lika kul varje gång jag tycker mig se en förbättring.. Men att lägga ner timme efter timme på att hitta rätt ljud på en baskagge är inte min grej..

Vad jag vill få fram är en låt som folk gillar. Jag vill också kunna spela mina instrument på ett vettigt sätt (denna är lite väl slarvigt inspelad på sina ställen) och få fram en sång som jag är nöjd med.. Och som sagt - här återstår en del arbete. Men i huvudsak är jag jättenöjd med "Aldrig Mer".

"försöker bara säga att det är OK att inte vara så intresserad av mixning"
Tack.. Äntligen.. 
:P :lol:

Näedå. Det finns några till som (försiktigt) antytt just detta.. H-Mike är (som Du säkert vet) outröttlig.. Han jobbar och jobbar för att utbilda mig, trots bristande elevämne.. ;)

Harmonica mike:
Också kör man alltid en bump för att komma före flyttningen(halvfärdiga) i listan :)

Ser ju bättre ut liksom  :D

Mike

hogge:
Öhhh.. Bump?? Vad är det?

Harmonica mike:

--- Citat från: hogge skrivet 09.10.2009, 09:04:56 ---Öhhh.. Bump?? Vad är det?

--- Slut citat ---

Ja första sidan är ju ett kärt barn och det är där man syns bäst..Så vi brukar kalla det för BUMP när man vill ha fler kommentarer typ.Man hamnar ju högst upp med en BUMP..Sen är det alltid bra att komma ifrån delningen från halvfärdiga,därav min bump..

Sen har Equality myntat ett skönt uttryck: "Alle man till bumparna",vilket betyder det jag skrev ovan..Mera kommentarer.

Lite OT:
Såg att du funderade på Sennheizer HD280 Pro(lurar),bra köp.Funkar kanon till inspelning då dom är väldigt tättslutande,en av marknadens bästa enligt de tester jag läst.Däremot är dom jobbiga att mixa i..Man blir rätt trött i skallen.Jag brukar korslyssna mellan dom och mina monitorer och ett par billiga lurar - Sennheizer 202..De senare har kraftig bas återgivning vilket gör att jag har full täckning frekvens mässigt kompletterat med de andra lurarna som är lite snåla i basen..

Edit: Fixade stavningen på Sennheizer..

Rock on mate

Mike

hogge:
Haha.. OK.. Tack!
Jomen så mycket har jag förstått att "rubriksidan" är eftertraktad, för det är ju alltid kul med kommentarer.. "BUMP" heter det alltså.. Man kär sig nåt nytt varje dag  :D

Vad gäller lurarna. Jag har tre rejäla budgetlurar som alla låter mer eller mindre illa.. De jag nyttjar mest är ett par SENNHEISER HD 201.. Är det nåt liknande Dina 202 kanske?? Det största problemet är att de läcker som ett såll, men sen är det också rätt taskigt ljud.

Det märkliga är att det jag mixat i UX2:an låter rätt bra i de lurarna, typ "Allt är över", medan de två låtar jag gjort med Saffirkortet låter extremt basfattigt och skramligt??

Du får gärna jämföra (om det inte är för mycket besvär) dessa båda så jag får nån typ av referens..

"Allt Är Över"
[mp3=200,20,0,]http://www.neldehof.se/music/Allt_ar_over.mp3[/mp3]
"Sicko"
[mp3=200,20,0,]http://www.neldehof.se/music/Sicko.mp3[/mp3]

Hur som helst så beställer jag ett par SENNHEISER HD-280 PRO under dagen..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion