Forum > Färdiga produktioner
Hogge - "Aldrig Mer"
hogge:
--- Citat från: Herbeck skrivet 06.10.2009, 20:50:16 ---Ändra det översta till ca 70% till vänster.
Ändra det undre till ca 70% till höger.
Ulf
--- Slut citat ---
Tack.. jäklar vad spännande.. Det ska jag testa direkt.. Tack för att Du gjorde Dig besvär...
Harmonica mike:
Tjoho Hogge.
Jag har inte rätt lyssning nu så jag skall inte pina dig med mixen,tycker dock att det låter bra i dom här lowbudget lurarna.Kul att du anammade kantslaget,det blev perfa tycker jag.Skönt tryck och kontrast då virveln kommer in och det drar igång på allvar.Ja du hade lajnat acken,hörde inte det först men när jag såg Freddys kommentar så hajade jag direkt.Bara att skriva under på det - inga lajnade ackeguror i studion - uppmickat skall det vara.Så bortsett från det:
Klagar ingen,så kör låten på färdiga..Jag kan ju såga sedan :D
Rock on och bra jobbat!
Mike
hogge:
Tack Mike.. Superhärligt..
Vi får se om jag lägger den på färdiga eller om jag väntar på att få godkänt från den stora gurun Mike ;)
Vad jobbar Du med förresten som är uppe på nätterna och ränner. :P
PS: Jag funderar förresten på att köpa såna lurar som Du har.. Så på "Den stora lur-tråden" att Du var väldigt böjd med Dina. DS
egghuvud:
Tja inte så illa. Det saknas fortfarande en del vad gäller mixningen tycker jag. Jag gillar inte riktigt trummorna. Tycker varken om spelet eller ljudet. Det låter stort men på ett överkompriemerat sätt. Mer jobb med gitarrena och lite mer närvarande sång. Men du utvecklas helt klart. Att hitta sitt sound är viktigt tycker jag. Jag imiterar ofta grejor som jag gillar i jakten på det som är mitt eget. Hur vill du att det skall vara producerat? Vad vill du ha för ljudbild eller gitarrbild.
Kul att du sjunger på svenska. En del filande på texten kanske också?
Sammanfattnigsvis så tycker jag det är bra du har bra röst som så många påpekar, men du behöver jobba med arrangemang och rpoduktion. Jobba på bara :)
hogge:
Tack Egghuvud... Va kul att Du tar Dig tid att analysera detta...
Jag försöker hitta min stil.. Svenska är något som jag förmodligen kommer att fortsätta med. Vad gäller musikstil så vete 17.. Vi får se vart det bär iväg år för håll..
:rolleyes:
Jag förstår att det finns mycket kvar att göra på denna och jag ska absolut fila lite till. Men en sådan tekniker som de flesta är här på KR kommer jag aldrig att bli.. Jag vill få till sköna låtar som presenteras på ett hyfsat sätt (det duger liksom) och skulle jag nån gång få till några låtar som känns jäääääkligt bra och spännande, ja då kommer jag att ta hjälp med allt rattande..
Jag saknar tyvärr det där riktiga intresset för att skruva. Inte heller har jag den lyssningsutrustning som krävs..
Men saker som absolut ska rättas till är sången. Den ska komma mer naturligt. Jag ska även se över varje instrument igen, så lite bättre än såhär ska det förhoppningsvis bli..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida