Forum > Färdiga produktioner

Ocean Music, Harmonica Mike & Cykeln - I'm the Ocean

<< < (3/13) > >>

Marruschkka:
Underbart..men dra ner på körerna bara..de tar över hela stämningen tycker jag..(överdominerar)..så jättevackra..men men..resten är ljuvligt att lyssna på...om du gör det så blir det lite mer balans på detta vackra stycke :rolleyes:

Enligt mej då :)

Maria

Avslappnad:

--- Citat från: Stolle skrivet 05.10.2009, 21:58:23 ---Det låter bra detta! Är det riktiga valar vi hör eller hur har du gjort det ljudet? Det låter väldigt stämningsfullt i alla fall.

--- Slut citat ---

Tack Stolle! :) Kul att du tyckte att det var stämningsfullt. :) Mig veterligen är det riktig valsång i samplingarna, ja.

--- Citat från: Marruschkka skrivet 05.10.2009, 22:34:15 ---Underbart..men dra ner på körerna bara..de tar över hela stämningen tycker jag..(överdominerar)..så jättevackra..men men..resten är ljuvligt att lyssna på...om du gör det så blir det lite mer balans på detta vackra stycke :rolleyes:

Enligt mej då :)

Maria

--- Slut citat ---

Tack Marr! :) Kul att du gillar! :) Ska kolla nivåerna på körerna i tre olika lyssningar, tycker själv att jag har skruvat ner dem men kanske inte tillräckligt då. Återkommer.

cykeln:
Riktig Oceanmusik detta - med valar och allt.
Skönt avkopplande och vackert
Förs bort av dyningarna
Gillar den där elefantbasen som kliver omkring
också snyggt när marimban kommer in
Mycket fint komponerat stycke

Avslappnad:
Tack cykeln, vad glad jag blir! :)

Dyningarna, kanske det ska till ett litet vågljud då förstås. ;)

Basen är EQad rejält och det blev bra, inte något plopp utan mer ett dudd. Marimba är användbart som rytminstrument. Förutom att det låter bra, är det väldigt drivande i sin karaktär.

Funderade på en talad text på engelska till stycket ett tag, har nog inte släppt det helt än. ;)

cykeln:
I am the Ocean moving
With the song of the longin´ whale
I am the ocean waiting
For the end of the fishermans tale
I am the ocean in your mind
I am the ocean you won’t find
I am the ocean – I´m not for sale

I am the Ocean rising
With the wave over the silent dale
I am the ocean acing
With the wounds of a dark black vail