Kontrollrummet

Jugas - Dragonfly Lady - ny mix 28/10

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Jugas!
Tycker detta e en snygg låt som e snyggt utförd, framförallt gillar jag ackena o deras sound!
Trummorna och deras sound e lite hmmm, trista, baskaggen ger lite störande dunk dunk, kanske ta bort kaggen och lämna handklappet. Sen kunde jag tänka mig lite mer reverb på slutmixen, få lite mer luft i alstret. Sången och stämmorna får åxå poäng, snygg röst o bra tolkning, bred kanske ut stämmorna aningen o krydda med lite delay eller reverb.

Bra jobbat! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad jugas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
Tjou Jugas!
Tycker detta e en snygg låt som e snyggt utförd, framförallt gillar jag ackena o deras sound!
Trummorna och deras sound e lite hmmm, trista, baskaggen ger lite störande dunk dunk, kanske ta bort kaggen och lämna handklappet. Sen kunde jag tänka mig lite mer reverb på slutmixen, få lite mer luft i alstret. Sången och stämmorna får åxå poäng, snygg röst o bra tolkning, bred kanske ut stämmorna aningen o krydda med lite delay eller reverb.

Bra jobbat! :)

h.  johan

hej johan... tack för beröm o vettiga synpunkter!

baskaggen får du nog leva med hehe...den är nån sorts motor i det här projektet tycker jag...soundet/mixningen av den kanske inte är klockren...men det var det bästa jag kunde åstadkomma denna gång...

annars har jag gjort lite ändringar o korrigeringar...bl a av panning o reverb....

/robert


Utloggad jugas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
nu ligger det en korrigerad mix uppe....om någon mot förmodan skulle orka engagera sig en gång till hehe...

vet att jag spjärnar emot en del i mina svar på era synpunkter...men jag tar ändå till mig...behöver lite tid att smälta inputen bara...

jag har breddat lite i en del panoreringar...körer t.ex, bara av det fick man in mer luft...så har jag lyft diskanten en  aning på körer o gitkomp, blev faktiskt bättre....petat på något reverb...körerna igen...

sen har jag gjort en fuskmastring, eller lättare parfymering....har lagt en väldigt försiktig kompressor som bara tar en del toppar samt ett väldigt försiktigt reverb på mastern....

Tack igen för alla kloka synpunkter....!!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag vet inte hur mixen skiljer sig från förra gången men den är bra. Idén att en efter en kommer in i gänget och lirar kommer nog jag också att testa nån gång framöver.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Hej Jugas!

Gillar låten och du har en skön röst! :) Mixen är jag inte så förtjust i...låter ganska burkig och onyanserad..känns som allt ligger i mitten..skönt lirat på alla sätt och vis, men nu drar mixen ner, får du till den så blir det här kanon! ../C