Kontrollrummet

Röstningstråd-Festival 10

Omröstning

Vilka 3 bidrag vill du rösta på i Festival 10: Wall of Sound?

Asti: Du
9 (8.2%)
Dividend: Jakten pao skivlingen
1 (0.9%)
Eko: You got to relieve yourself
15 (13.6%)
Flabb: Start the motor up
5 (4.5%)
Mahan: The great wall of sound
13 (11.8%)
Spacetrucker & Mahan: One of us
9 (8.2%)
Harmonica Mike: The hard way
6 (5.5%)
Carl Cadello: A grey wall of sounds
11 (10%)
Egghuvud & Rattlesnake: Crime
17 (15.5%)
Eko & Harmonica Mike:  Days to come
6 (5.5%)
Gurano & Marruschka: Melodikum
4 (3.6%)
MartinM: Up against the wall
1 (0.9%)
Tsmalmbe: Serenity (parts 1-5)
13 (11.8%)

Antal personer som röstat: 40

Omröstningen har avslutats: 17.10.2009, 21:42:53

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Cirka 30 röstande för tillfället. Trots att röstningsättet är lite boring är en poll mycket enkel, vilket verkar ge resultat i form av ett flertal röstande.

Tack till alla som röstat hittils, det håller forumet och festivalerna levande.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Svårt det här. Finns många bra låtar i startfältet. Tolkningarna går isär om vad som är ”Wall of sound” och min vana trogen så röstar jag i första hand på det som jag tycker uppfyller kriterierna för tävlingen.

1 Asti – Du
Jo för fasen visst låter det väl sextiotal och vägg också. Lite mer instrument kunde kanske petats in, men jag tycker ändå att det efterliknar det jag menar med vägg

2 Dividend - Jakten på skivlingen
Njaee tyvärr du är nog inte Alice. Intressant som vanligt men ingen vägg här inte.  :)

3 Eko - You got to relieve yourself
Snygg ansats även om jag tycker sologitarren tar mycket plats och saknar lite mer gitarrer. Piano och stråkar finns där men inget blås? Eller hör jag det bara inte?  :unsure:

4 Flabb - Start the motor up
Snygg låt, men tycker inte att det räcker bara med reverbet. I verserna hörs inte mycket mer än gitarr bas trummor och sång. Var är allt det andra?

5 Mahan - The great wall of sound
En annorlunda tolkning av väggen fast det låter mer som ett hårdrocksband utomhus 1978 än det som jag associerar med vägg.

6 Spacetrucker/Mahan - One of us
Okej här lyfter det lite. Tycker att det är på rätt väg mot en vägg. Snygga körer och mycket snyggt sångarrangemang.

Harmonica Mike - The hard way
Bluesmannen är lysande som vanligt, men ingen vägg här heller. Alldeles för tomt och för få instrument.

8 Carl Cadello - A grey wall of sounds
Snyggt iofs, men utan sång blir det ändå för platt.

10 Eko/Harmonika Mike - Days to come
Lite större men fortfarande för litet för mig. Skulle behöva en betydligt större sättning för att kunna kvala som vägg.

11 Gurano/Marruschka – Melodikum
Hmm jo det är en massa instrument, men det låter ändå bitvis naket i mina öron.  Väcker en intressant fråga dock. Kan orkestermusik vara ”Wall of sound” motsäger det inte sig själv lite på något underligt sätt?  Gillar arret och Marres sång däremot.


12 Martinm – Wall
Bad company med distad sång. Jag gillar verkligen Bad company, men för mig räcker inte med distat för att det skall kännas väggigt.

13 Tsmalmbe - Serenity (parts 1-5)

Tja vad säger man. Inte för att jag tycker att det kvalar in för Wall of sound, det är mycket för komplext för det. Lysande faktiskt. Både intressant och spänner över så mycket. Känns som man förflyttats tillbaka till tidigt sjuttiotal ”lamb lays down on brodway eller något sådant. Förtänar absolut hederspoäng.


Poäng låt 1 3 och  6  :)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
" 3 Eko - You got to relieve yourself
Snygg ansats även om jag tycker sologitarren tar mycket plats och saknar lite mer gitarrer. Piano och stråkar finns där men inget blås? Eller hör jag det bara inte? "

Tack för points Egg och jovisst det finns tre trumpeter och två saxar - men inte hela tiden.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
1. Asti - Du
Intensivt intro som lovar vägg. Sedan lugnar det ner sig till en mer vanlig poplåt. Men låter väldigt bra, snygga harmoniska brytning och är en fantastisk utveckling jämfört med de första alster jag hörde av dig. Trummorna låter riktigt bra. Lite lite instrument för att få väggkänsla, saknar blås.

2 Dividend - Jakten på skivlingen
Minimalistfestivalen var förra, och det är för sent att lämna in till den nu. Nej, jag fattar inte vad den här låten har med temat att göra, du har ju gjort mycket mer bombastiska saker som hade platsat.

3 Eko - You got to relieve yourself
Lite lågt ljud, men mycket väggkänsla och mättad smet. Bra sprucken sång, låter perfekt ihop med distgitarren. Tamburinen lyfter. Låter lite som Stones ca 68. Trummorna blir lite för statiska i längden. Monty Python-break, det var ett udda inslag… :lol:
Synd på mixen, den blev väldigt platt och tunn och sänker låten rejält.

4 Flabb - Start the motor up
Bågrock. Ja, later rätt OK men inte så mycket vägg kanske. Om det hade varit anonyma bidrag kunde man ha trott att detta vore Mahan. Även denna mix har blivit platt.
Väggar till sig mot slutet, men det är så dags.

5 Mahan - The great wall of sound
Hehe, det här var riktigt kul. Wall of sound i det här fallet skulle vara Greatful deads 74-rigg då. Låten fastnar inte. Väldigt välgjort ner till minsta arena-eko-studs, men uppfyller inte tema riktigt, tycker jag.

6 Spacetrucker/Mahan - One of us
Gillar introt och själva låten, påminner inte så lite om the Who på 70-talet. Gillar det blippande elpianot. Men inte så stort och mäktigt.

7 Harmonica Mike - The hard way
Bra ljudkvalitet var det här, och bra spelat men… verkligen ingen vägg. Låter lite splittrat om instrumenten, inte som om de var i samma rum direkt. Trombonen är rätt syntetisk. Och Ez-vintage låter verkligen gräsligt torrt i oskruvat skick. Cowboymunspelet var skönt.

8 Carl Cadello - A grey wall of sounds
Låter som en tv-serie, deckare/klassiskt/medeltid. I rosens namn, typ. Gillar verkligen träblåstemat som återkommer med harpsichord. Har inte hört din klassiska sida förut, låter verkligen bra om orkestern. Kompositionen är dock inte så mycket vägg första 1:30. Sedan börjar det feta till sig. Efter 4 minuter blir det verkligen mäktigt.

10 Eko/Harmonika Mike - Days to come
Det later varken tajt eller speciellt vägg. Tycker inte låten är något speciellt heller. Men ljudkvaliten imponerar.

11 Gurano/Marruschka - Melodikum
Mäktigt halvatonalt intro, later kanon om instrumenten. Man väntar sig att det skall komma igång till en pumpande organisk massa, men det gör inte det. Istället väldigt intressant musik. I samma utmarker som andra på forumet försöker hitta till, men det här blir mer spännande. Symbios mellan klassiskt, konstmusik och psykedelica. Mycket instrument, de kommer in i olika mönster, men man saknar ett tutti-parti som kunde ha gjort låten mera passande till festivaltemat.

12 Martinm - Wall
Här har vi rock. Distad sång, Mycket gitarrer men inte så mycket mer. Trummisen låter trött och oinspirerad. Ger inga väggpoäng på min skala.

13 Tsmalmbe - Serenity (parts 1-5)
Gitarren i början låter som en soload kanal. Jaha?
Sen låter det lite världsmusik. Mycket instrument men bygger för mycket på distgitarr och trummor för att ge riktig väggkänsla. 3½ har gått, man har det ganska tråkigt, och det är 10 minuter kvar. Som att lida igenom en hockeymatch när favoritlaget ligger hjälplöst under.
Oändligt gitarrsolo.
Flash-and-the-pan-röst och mandolin piggar upp tillfälligt, sedan trötta metallsvängar. Ett snygg övergång där vid 10:30, men symfoniorkestern låter MIDI så det visslar om det.

Är kanske ämnat att bli något åt gentle giant hållet, men det är inte särskilt mycket vägg. Imponerande mycket jobb nedlagt på detta, dock. Synd att jag inte uppskattar det lika mycket. :mellow:

JA, det är inte lätt att rösta, skulle vilja ge poäng till bidrag 6 och 11, men poängen går till slut på bidrag nummer 1, 3 och 8.  :)
DON'T PANIC


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
 :P fantastiskt kul att gå igenom bidragen - tyvärr var det endast tre av er som enligt min definition av wall of sound någorlunda höll sig till temat, nämligen :

1-Asti, 8-Cadello och 9-Egg/Rattle.

bonus/tröst-pris till tsmalmbe för imponerande arbetsinsats !
en verklig best !

påse med guldstjärnor att delas ut till övriga.  :) :) :)


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil

Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
kan man se vem som leder å så  nånstans ? ( utan att gå igenom alla poster i den här tråden alltså )  :lol:


Utloggad tsmalmbe

man kan/skall inte se.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Vilket är extra kul.  :) Många har ju bara skrivit att de har röstat, men inte på vilka bidrag, så det kan ju bli en överraskande seger!

Hur är det förresten, kan bara medlemmar rösta, och i så fall även nytillkomna?
(Om svaret redan står i tråden ber jag om ursäkt och skyller på senilitet.)
DON'T PANIC


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Jag röstar nog i morrn eller fredag.
Tänk om jag sitter med vågmästarrösten, vem vet ;)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad tsmalmbe

1) endast registrerade
2) också nyregistrerade
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
BUMP

Kom ihåg att rösta alla innan: Lördag 17.10.2009, 21:42:53
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
vaffö kl 21:42:53 - vaffö inte kl 21:42:54?  :lol:

Får vi resultatet innan midnatt då? Skulle vara kul!
Spännande värre - seså rösta nu, ni som ännu inte hunnit med det!

ha´t
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad tsmalmbe

vaffö kl 21:42:53 - vaffö inte kl 21:42:54?  :lol:

För att resultatet publiceras 21:42:54.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
vaffö kl 21:42:53 - vaffö inte kl 21:42:54?  :lol:

För att resultatet publiceras 21:42:54.


Just det - var sak har sin tid.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låter lite som den bibliska ordspråksboken: Var sak på sin plats  :D
eller på ren svenska: ordning å reda pengar på fredag

Hat gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Sådär, då kommer jag äntligen till skott, har lyssnat en 3-4 gånger sen de släpptes.
Ganska svårröstat vad gäller tema, vad är 'wall of sound' liksom, jag har nog mest gått på Specterdefinitionen.
Kul att lyssna, bra kvalitet denna gången, alla låtar tycker jag var bra, high-five!

Lite korta reflektioner:

1. Du är livet (Asti) - Nynnar med i refrängen. Påminner om något, just det "Skuggor i skymningen", kanske bara dialekten som spökar till associationerna för mig. Bra låt och bra mixat vad jag kan bedöma.

 Tema:  jag får bra med väggassociationer men kunde nog krämat på lite till med instrument/reverb. Chans på poäng dock

2. Jakten på skivlingen (Dividend) - Det här hade jag inte väntat mig i en väggfestival, trivsam att lyssna på, hade önskat lite sång eller något mer dock, verkar lite halvfärdig.

  Tema: jag hittar inte så mycket vägg här, lite reverb, nja, tyvärr ingen festivalpoäng.

3. You got to relieve Yourself (Eko) - Beatlesvibbar, börjar lovande, skönt släpig, sången är godkänd, men släpar lite emellanåt. Stoppet nära slutet var ett skoj infall men tog lite av allvaret av låten.

 Tema: bra med väggpoäng a la spectordefinitionen, fast kunde nog krämat på en gnutta till, bra läge för poäng dock

4. Start the motor upp (flabb) - ha just det, egen låt, skall bra tillägga att ambitionen var att göra klassisk vägg, som soundet påIke & Tina's "River deep - mountain high". Men sen kom jag på villovägar..

5. The great wall of sound (Mahan) - Hehe, vad händer, "livesimulering", kul initiativ, du ha lyckats bra tycker jag. Låten är röjig, släpar lite, kanske skulle gått några bpm snabbare. Snygg stämsång emellanåt och bra gastat.

Tema: ja, inte riktigt klassisk vägg , mer vägg a la bilden på framsidan av kontrollrummet, så därför poängvarning här med.

6. Skön låt, gillar, här har ni lyckats bra pojkar :) Lite rhapsody on rock meets Yes. Skön sång. Flörtigt 'Santana-break', go sång i övre register (*soo-oon* hehe), me likes. Sköna instrumentljud, bra trakterat o mixat.

Tema: Jo visst är det vibrationer i väggen, vet inte om det står sig mot de andra dock, hum, blir svårt

7. The hard way (Harmonica Mike) - tillbakalutat sväng, gillar gurasoundet som ligger lite till vänster, lite släpigt Stonesaktigt låt. Sången är grym som vanligt ;) men lite konstigt mixat, eller är det jag som är hör i vinkel. Vet inte om cellon passar in, smaksak, hade längtat efter ett grymt gurasolo för o få höra Telecastergamlingen yla? :)

Tema: grymt skön låt men inte mycket till vägg dock, hade vi haft Stonesfestival hade den legat bra till :)

8. A grey wall of sunds (CC) -  Jag skulle varit med här men lyckades inte bidra med nåt… Fint tema o sköna övergångar, en grym låt, skulle varit kul att höra med riktig orkester. Men varför får jag en bild av män i vita lab-rockar? Maffigt stycke.

Tema: sådär väggig enligt min regelbok

9. Crime (Egg&Rattle) - riktigt skön låt, nynnar med, kul med körsång i övre registren, bra jobbat

Tema: detta låter bra väggigt, fast trummorna kanske skulle haft mer källarljud, poänganing, hade passat med annat slut än utfade'ning men småsak

10. lite svajigt komp, eller grötigt kanske, eller är det mixen. tycker inte Mike's sång kommer till sin rätt i denna låten, låten är bra men fastnade inte hos mig

Tema: fick inte så mycket väggkänsla

11. Melodikum, filmmusik, orkestermusik, ödesmättat, spännande! Tyckte dock det lät mer som ett lång intro än en låt.

Tema: inte så mkt väggvibbar

12. upp against te wall, upptryckt mot väggen av. några feta gurkor, distad telefonröst, bra start men håller inte riktigt hela vägen, trummorna hänger inte riktigt ihop med gurkorna i ljudbilden. Blir lite tjatig.

Tema: Väggvibbar a la modern variant dock tycker jag nog

13. Vid första snabblyssningen stängde jag av efter 1 minut för jag trodde det var samma gitarrplinkeplonk practical joke i 15 minuter…
   Sen har jag lyssnat igen, jag gillar mest del 2, direkt efter ovan nämnda, bra stämning där, abslutas(?) med gurasolo runt 4 minuter, gillar jag inte så där mycket, sen kommer väl en del 3 gissar jag, skön stämsång och känsla och guramelodier, runt 7:30 börjar del 4(?), påminner om nån Metallicalåt där (är inte så insatt men nåt svagt minne från nåt gammalt Head bangers wall program), coolt med "apathy" sången.. Cirka 11 minuter in börjar nog sista delen, skön flanger som fade:ar ut vid 11:45, sen lite mer sång, en aning svengelska där, eller fingelska :) avslutas med lite orkesteraktigt. Detta var imponerande tsmalmbe, kul att höra och nog kan man lyssnar fler gånger, kul att nån vågar sig på såna här långa stycken, inspirerande. :)

Tema: jag fick dock inga väggvibbar med mina festivalöron, men hederspirs som någon skrev, helt klart


Poäng, svårt men det blev dessa som fick till slut: Låt 1 (Asti), låt 3 (Eko), låt 5 (mahan)

Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


asti

  • Gäst
Jag röstade redan 2:a dagen, tror jag det var! Och som jag sagt tidigare så bedömde jag efter att det låter "stort", samtidigt som det är en bra låt och bra framfört.
Mina poäng föll på:

8 Carl Cadello - A grey wall of sounds

9 Crime - Egghuvud & Rattlesnake

11 Melodikum - Gurano/Marruschka

/Asti


Utloggad tsmalmbe

De som var värda wall-röster var:
1, 3, 4, 5, 6, 9

Och jag bestämde mig för att rösta på 3, 4 och 6.

Mixmässigt lämnade också top-3 en hel massa att önska, jag får ta min analys senare i kväll.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad tsmalmbe

Cirkus 36 personer har röstat hittils, vilket är ungefär 300% av deltagarantalet, vilket kan anses vara ett bra resultat. Det finns ännu en stund att slå världsrekordet i röstning i kr-festival, så spring till digitalurnorna nu alle man och kvinna.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
1 timme kvar  -  spännande
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
GRATTIS Egghuvud & Rattlesnake: Crime  17 (15.5%)
Som jag trodde faktiskt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Oj, var det slut redan.

Ja, stort grattis till er båda.  :D


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
nä det kan inte va slut eftersom det finns röstningstid kvar - jag tror att det är en luring
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nope servern är finsk
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Forumets klocka går en timme före. Vet inte om Finland ligger en timma före oss? Hmm hur blir det nu? Tänk om det kommer sista minuten röstningar. Det ser ju faktiskt ut som att det är officiella siffror. Det finns väl en automatisk funktion som visar resultatet när klockan slår rätt tidpunkt enligt forumets klocka? Vann vi? Hmm avvaktar lite och ser om Mact publicerar resultatet. eller nåt.  :)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Nä det e nog bara att gratulera mr Egg å Rattle :)

Grattis

Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
men hjälp en stressad eftersläntrare som vill lägga sina röster, hur GÖR jag?? Är jag helt offside som inte ser nånstans att klicka??  :lol:

Eller haha, okej, vi går inte efter svensk tid eller...?
Såg att ett grattis utbringats..
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
men hjälp en stressad eftersläntrare som vill lägga sina röster, hur GÖR jag?? Är jag helt offside som inte ser nånstans att klicka??  :lol:

Eller haha, okej, vi går inte efter svensk tid eller...?
Såg att ett grattis utbringats..

Njaeee det verkar nog som att det är slut.  :unsure:


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
men hjälp en stressad eftersläntrare som vill lägga sina röster, hur GÖR jag?? Är jag helt offside som inte ser nånstans att klicka??  :lol:

Eller haha, okej, vi går inte efter svensk tid eller...?
Såg att ett grattis utbringats..

Njaeee det verkar nog som att det är slut.  :unsure:

Okej, jag hade bara tänkt bättra på er ledning lite  ;) :D -Grattis!! Den där låten ska jag lyssna mer på! Och så hade jag tänkt ge poäng till mahan och Asti också, lite tröstpoäng sådär i efterhand då haha, fasen att jag missade, fick för mig att det var kl 00.00 och sen såg jag ju.. Men men, tanken var god. Bra jobbat hörrni!! Svårt att välja var det, fast nu hade jag ju inte behövt  :wacko:  :lol:
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag tror vi vann, banne mig.  :D Tjoho!

Överraskad blev jag, för jag trodde att herr Ekos första bidrag och kanske tsmalmbe skulle smiska alla andra.  :)

Tack alla som röstade på oss. :)
DON'T PANIC


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jag tror vi vann, banne mig.  :D Tjoho!

Överraskad blev jag, för jag trodde att herr Ekos första bidrag och kanske tsmalmbe skulle smiska alla andra.  :)

Tack alla som röstade på oss. :)

Okej jag instämmer i tjoho! Jättekul och faktiskt överaskande. Jag trodde kanske att vi var med i topp tre, men jag trodde också att vi fått smisk av Eko och kanske av flabb.
Tack snälla ni som röstade på vårt bidrag. Är hemma med en kraftig förkylning så detta var verkligen kul.  :) :) 


asti

  • Gäst
Jag tror vi vann, banne mig.  :D Tjoho!

Överraskad blev jag, för jag trodde att herr Ekos första bidrag och kanske tsmalmbe skulle smiska alla andra.  :)

Tack alla som röstade på oss. :)

Okej jag instämmer i tjoho! Jättekul och faktiskt överaskande. Jag trodde kanske att vi var med i topp tre, men jag trodde också att vi fått smisk av Eko och kanske av flabb.
Tack snälla ni som röstade på vårt bidrag. Är hemma med en kraftig förkylning så detta var verkligen kul.  :) :) 

Stort grattis! Ni var bäst!
/Asti


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
   Låt   Antal   Procent
1   Egghuvud & Rattlesnake: Crime   17   15,5
2   Eko: You got to relieve yourself   15   13,6
3   Mahan: The great wall of sound   13   11,8
4   Tsmalmbe: Serenity (parts 1-5)   13   11,8
5   Carl Cadello: A grey wall of sounds   11   10
6   Asti: Du   9   8,2
7   Spacetrucker & Mahan: One of us   9   8,2
8   Harmonica Mike: The hard way   6   5,5
9   Eko & Harmonica Mike:  Days to come   6   5,5
10   Flabb: Start the motor up   5   4,5
11   Gurano & Marruschka: Melodikum   4   3,6
12   Dividend: Jakten på skivlingen   1   0,9
13   MartinM: Up against the wall   1   0,9
   Antal personer som röstat: 43      
Det blev lite lustigt i uppställningen men jag tror ni fattar.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Märkligt jag får ihop det till 36,67 röstande och inte 43 hur tänker jag fel?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se