Forum > Färdiga produktioner

Dividend med HMike och Marre - HOMECOMING

<< < (6/8) > >>

Marruschkka:

--- Citat från: Eko skrivet 09.10.2009, 01:02:02 ---Den blir bara bättre o bättre denna

--- Slut citat ---

Det låter bättre..tack Eko...haha..men nu är basstråkarna på plats..samt..klarinetten..och introt...så nu är det hela komplett..from my point of view..väntar bara in HM:s kommentar..ett jättebra collab detta, verkligen roligt :P

Kul med opera..oxå... :rolleyes:

/Marr

jonnerstone:
Jodå..det här är mäktigt och filmiskt. Det påminner om nåt men jag kan inte sätta fingret på vad.....hmmmm. Bra melodier som vävs samman. Är dock vid ett ställe som börjar vid 213 på Kr's spelare där HM och Marre sjunger samtidigt där dom inte ligger riktigt tajt mot varandra i start och avslut. Känns som en viktig sak i en sån här produktion, låter lixom lite slarvigt annars och det är synd när resten e så bra. Nån av rösterna får vara mall till den andra och inte nöja sig med "close enough"

OT. shit vilken jäkla baspipa du har HM....impad  :)

Vackert pojkar och flicka

Micke

Dividend:
Tack JS. Jag tar in den här för bearbetning, hör massa grejer som skall dit i introt, och du har rätt med synket. Undrar om jag inte hade samma problem med O helga natt att få mike rätt? (Då låg sångfilen 1/32-not fel om jag minns rätt.)

Folk får gärna klaga på dock, finns det mer saker som bör ändras? :)

En sak som är "uppenbar" i denna mix är att sången måste upp, och här och var bör orkestern fördelas över träblås för att öppna upp för sången..

Harmonica mike:
Tjenare Per.

Då skall vi se vad du har gjort:

OJ! Timpanin höll på att blåsa mig av stolen på första slaget,men det var mycket effektfullt och gör sin plats i arret.Sången har du dragit till,det låter tightare nu - bra! Mixen av min röst också bra,nu står Maria och jag på samma scen och låter lika starkt - fint.Slutet tyckte jag förut var lite abrubt,men inte nu.Trumman är mycket effektfull i arret och passar perfa som avslutning på detta verk.

Summa sumarum: I mina öron klart en av dina bästa låtar Per,och jag är glad att jag fick vara med.Passar på att tacka alla som gillar min röst.Stor eloge också till Maria,grymt jobbat här!!

Mitt röst uttryck nås enklast efter en ordentlig whiskey bläcka.Lite jobbigt att sjunga då dock,det dunkar och har sig i huvudet  :D

Mike

Dividend:
Okej, slängde upp mixen du lyssnade på nu, så det blir rätt i trådhuvudet. Låter den ligga kvar nu som "färdig".

Jag får testa den där metoden med bläcka nån gång :D Iofs grannarna stör sig redan när jag sjunger nykter dock :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion