Forum > Demolåtar

Avslappnad - Fills in the morning

<< < (2/3) > >>

jugas:
det är lustigt hur olika man kan uppfatta musik...för dig är det fjäll på morgonen...för mig är det urban nattmusik!!! hehe...

hur som helst, det finns ju mycket att bygga på...jag tycker gott den kan få vara instrumental...ett stycke mullig stämningsmusik med mycket luft.... o sparsmakade men välriktade soloinsatser från div instrument...ungefär som nu fast med mer fokus!!

Avslappnad:

--- Citat från: Eko skrivet 02.10.2009, 01:22:19 ---B4 Allround-däck  :)
Snarare behaglig lyssning med bra ljud i ett hopkok som gick att gunga med i, inte särskilt aggrojazzigt alltså men sköna resor med sax och elfenben och basen icke att förglömma.

--- Slut citat ---

Tack Eko! :) Mja det var mer mallen som användes. Avsikten var inte att göra AJ utan jag ville testa något nytt. ,)

--- Citat från: jugas skrivet 02.10.2009, 01:44:26 ---det är lustigt hur olika man kan uppfatta musik...för dig är det fjäll på morgonen...för mig är det urban nattmusik!!! hehe...

hur som helst, det finns ju mycket att bygga på...jag tycker gott den kan få vara instrumental...ett stycke mullig stämningsmusik med mycket luft.... o sparsmakade men välriktade soloinsatser från div instrument...ungefär som nu fast med mer fokus!!

--- Slut citat ---

Tack jugas! :) Jag köper nattmusik också men det var på morgonen den gjordes. ;) Ska kolla hur jag kan och vill ta den vidare. Helst skulle jag vilja göra det hela mer "passivt" och på så sätt skapa utrymme för sång som med rätt sångare skulle kunna bli riktigt bra. :)

cykeln:
Lite Kebenekajse men kanske mer Bosse Hansson
Snygg orgel - vilken?
gillar basen och dess gång - du dudu du dudu
En riktig sax vore maffig på denna!
cool

Avslappnad:
En tacker cykeln! :) Kebnekaise och Bosse Hansson, det var inte dåliga referenser inte. :)
Basen visste jag hur den skulle låta men kunde inte spela från början, så det blev till att nöta tills det satt. ;)

Orgeln är VB3 som har debatterats på annan plats i forumet. Mycket trevlig, måste jag säga.
Mer info och nedladdning av demoversion hittas här:  http://www.genuinesoundware.com/?a=showproduct&b=24

Eddi:
Å 17 jag som trodde det var en B4 - men då är det ju samma som jag har. Jo jag har blivit nöjd med den men den hörs en anings trots att den inte är aktiverad för inspelning - det hörs bäst genom att man har igång projektet tyst och sedan trycker på M för VB3.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion