Forum > Demolåtar

Avslappnad - Fills in the morning

(1/3) > >>

Avslappnad:
Hade lite tid över och tänkte använda mig av Wernborgs mall för aggrojazz(?) och det funkade bra. :) Blev ett stycke som påminner mig om Norrbotten i dess ödslighet. Vad tycker du?

Fills in the morning/Fjäll på morgonen

equality:
Hastig lyssning. Det var fint det! Låter mer som sing-back än färdig låt. Nån skall absolut sjunga till detta! Snyggt är det. Ber att få återkomma.

Wernborg:
Kul att nån ville testa....

"En röst i natten"-sax också

Kan lite omixad karaktär nu, med ett par instrument som ligger ovanpå det andra. Basen och pianot.

Ganska konventionell låt. Tror det är därför Equality tycker det saknas något. Håller med. Hade det varit galnare så tror jag fokus hamnar på det, nu är det ganska normalt och egentligen inget att lyssna på mer än kompet.

Bara greppa miken, så blir det klart.

Avslappnad:

--- Citat från: equality skrivet 01.10.2009, 19:46:40 ---Hastig lyssning. Det var fint det! Låter mer som sing-back än färdig låt. Nån skall absolut sjunga till detta! Snyggt är det. Ber att få återkomma.

--- Slut citat ---

Tack equality! :) Är helt inne på sång också men definitivt inte från mig. Kan inte sjunga och framförallt inte skriva melodi eller text. Är en bakgrundskompositör eller stämningsläggare.

--- Citat från: Wernborg skrivet 01.10.2009, 20:44:07 ---Kul att nån ville testa....

"En röst i natten"-sax också

Kan lite omixad karaktär nu, med ett par instrument som ligger ovanpå det andra. Basen och pianot.

Ganska konventionell låt. Tror det är därför Equality tycker det saknas något. Håller med. Hade det varit galnare så tror jag fokus hamnar på det, nu är det ganska normalt och egentligen inget att lyssna på mer än kompet.

Bara greppa miken, så blir det klart.

--- Slut citat ---

Tack Wernborg! :) Konventionell, det gillar jag skarpt! :D Är ju inte direkt det jag sysslar med i vanliga fall... ;) Som ovan redan skrivet, någon annan får greppa miken helt enkelt.  :rolleyes:

Eddi:
B4 Allround-däck  :)
Snarare behaglig lyssning med bra ljud i ett hopkok som gick att gunga med i, inte särskilt aggrojazzigt alltså men sköna resor med sax och elfenben och basen icke att förglömma.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion