Kontrollrummet

Dator Strul...

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jaha! komm hem i går kväll glad ihågen och skulle jobba lite med Datorn..
Trycker på strömmen och går ut i köket för att fixa lite först,när jag kommer tillbaka är skärmen fortfarande svart
och lampan blinkar som den brukar när bara Skärmen är på utan dator.
Hmm. glömmde jag att slå på den ?? Näe,när jag tittar efter ser jag att den 'Blåa' lampan som indikerar att strömmen är påslagen lyser som den ska?? Märkligt!! Ja-ja jag provar väl igen,av och på med strömmen,samma resultat! Lampan lyser blå,men inget händer !! Nu börjar man känna sig desperat,av och på igen,men denna gång
med Frontluckan öppen,den blåa lampan börjar blinka och övergår till sitt fasta sken(Precis som vanligt)
Sedan börjar CD/DVD:ns gula lampa blinka/lysa som om den letar efter en skiva(den är tom),sedan slocknar den,
(den gula) och bara den Blåa strömmknappen lyser.
Drar ur alla USB/FireWire sladdar och 'Donglar' samt nätverks-sladden provar igen NÄE samma skit denna gången oxo..,skruvar bort sidan (för att se innandömmet) och ser att Moderkortets gröna lampa i alla fall lyser,men datorn är helt tyst förutom det svaga surret från CPU fläkten.Lägger handen på Hårddiskarna och känner i alla fall att dom vibrerar.Ruckar lite på HD-sladdarna och försöker igen,jaha då behagar den starta upp som inget hänt,alt funkar precis som vanlig,en engångshändelse trodde jag,MEN morgonen efter när jag slår på Burken så är det samma sura visa!! :angry: provar igen att slå av och på sammtidigt som jag 'knackar' lite lätt på ovansidan,och då går den på igen som vanligt??Märkligt!!
Kör på ett par timmar och allt fungerar precis så bra som det ska,när jag sen är färdig tänkte jag att jag skulle prova med en 'Restart' dvs att systemet själv får ta ner och upp sig,men neeej.. den fastnar vid den BLÅA-lampan igen.. och den här gången vill den inte upp va fn.. kan det vara för fel ??
PLEASE !! Någon som har erfarenhet av något liknande??
Håller på med ett Musiksammarbete just nu och behöver verkligen få ordning på 'DummBurken'.. :wacko: :unsure:   
« Senast ändrad: 30.09.2009, 18:19:00 by uriah »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Hmm.. kan det vara så att datorn faktiskt startar, men att något har hänt på sträckan grafikkort-skärm som gör att du inte ser något och därför bara upplever den som död?


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Hmm.. kan det vara så att datorn faktiskt startar, men att något har hänt på sträckan grafikkort-skärm som gör att du inte ser något och därför bara upplever den som död?
Näe,man 'hör' att den inte drar igång..
Och så  har jag varit och ruckat på ala sladdar. :( 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Om nu någon skulle vara intresserad,så kan jag berätta att det löst sig! :huh: :unsure:
Tyckte en av dom 2 USB ingångarna på fronten såg skumm ut,lite ihoptryckt och att några av dom 'små' metalltungorna som sitter
intryckta i plast/eller att plastbiten hade fått sig en smäll så att det såg ut som en 'kortis' mellan några av 'tungorna'.
Hur som hellst så kopplade jag bort dom från 'Moderkortet' och sedan så startade 'SVINET' :angry: som vanligt..PUST !!
Dock 2 USB ingångar 'fattigare'... trist,behövde varenda en av dom,får väl investera i ett nytt PCI kort då da med fler usb ingångar.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad tsmalmbe

en usb-hub skulle inte funka? Jag kör allt i en fysisk port med en hub.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
en usb-hub skulle inte funka? Jag kör allt i en fysisk port med en hub.
Jo man kanske skulle börja iden ändan ;)
Har ju inga saker som behöver någon större 'speed'.Donglarna (Cubasenyckeln och iLok) borde väl kunna sammsas tycker man.
Midi/Usb keyboarden borde kanske gå själv eller skullen den oxo kunna dela tro ??
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad tsmalmbe

jag har mus, cubase, ilok och 4 midiportar (1 kontrollyta). No probs.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.