Forum > Demolåtar
Evil Jazzman - Röka bildäck
Harmonica mike:
Härlig mall du bjöd på där Wernis.
Klart intressant och lärorikt,mall mässigt.Lir mässigt är jag rädd för att detta är överkurs för alla andra utom dig och djonas och nån fler.
Hur gör man den där mallen? Alltså skriver in något på spåren.. Du kör ju också cubase,vet inte vilken verre dock.Eller du kanske har bytt inspelningsprogram?
Ett mycket bra sätt att skriva en låt på som jag gärna vill lära mig.
För det mesta har jag allt i huvudet och trycker rec,med begränsad framgång är det väl bäst att tillägga då med tanke på detta.
Synd att du inte slängde in detta på wall of sound,hade garanterat gett points,i vart fall från mig.
Mike
equality:
Lite piggare i huvve nu...funkade inte riktigt att vakna till. Astufft! Sjukt bra lirat! Det weirdodramatiska gillas. Skulle lyft fram guran framför trummorna i mixen annars grejt!
Marruschkka:
Helskönt..Zappa borde småle i sin himmel :rolleyes:
Jojomänsan, det här går rakt in, jättespännande harmer, rytm samt slap-bas :P
Du kan din sak, detta är ju total-fräckt..man vill ju höra meeera!
/Marr
martinm:
Inte så våldsamt som jag trodde det skulle vara när jag läste kommentarerna. Hyffsat snäll jazz i mina öron. Imponerande att få ihop detta på 20 minuter dock. På den tiden brukar jag få ihop två takter bastrumma.
:P
Wernborg:
--- Citat från: equality skrivet 30.09.2009, 11:45:10 ---20 min? :( Du är otrolig farbrorn!
--- Slut citat ---
Åh, tack.
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.09.2009, 11:45:31 ---Härlig mall du bjöd på där Wernis.
Klart intressant och lärorikt,mall mässigt.Lir mässigt är jag rädd för att detta är överkurs för alla andra utom dig och djonas och nån fler.
Hur gör man den där mallen? Alltså skriver in något på spåren.. Du kör ju också cubase,vet inte vilken verre dock.Eller du kanske har bytt inspelningsprogram?
Ett mycket bra sätt att skriva en låt på som jag gärna vill lära mig.
För det mesta har jag allt i huvudet och trycker rec,med begränsad framgång är det väl bäst att tillägga då med tanke på detta.
Synd att du inte slängde in detta på wall of sound,hade garanterat gett points,i vart fall från mig.
Mike
--- Slut citat ---
Mall och mall förresten. Har aldrig gjort så förr, det var bara ett infall och så beskrev jag det.
Hur man gör. Ja, du lägger upp markörer och namnger dom så du ser vad du ska göra och när du ska göra det. Jag kör Reaper, men gissar att det finns i Cubase också.
--- Citat från: equality skrivet 30.09.2009, 16:16:39 ---Lite piggare i huvve nu...funkade inte riktigt att vakna till. Astufft! Sjukt bra lirat! Det weirdodramatiska gillas. Skulle lyft fram guran framför trummorna i mixen annars grejt!
--- Slut citat ---
Fast om man hade haft det som väckningssignal så hade man nog vaknat kan jag gissa. :)
--- Citat från: Marruschkka skrivet 30.09.2009, 17:52:57 ---Helskönt..Zappa borde småle i sin himmel :rolleyes:
Jojomänsan, det här går rakt in, jättespännande harmer, rytm samt slap-bas :P
Du kan din sak, detta är ju total-fräckt..man vill ju höra meeera!
/Marr
--- Slut citat ---
Stort tack.
--- Citat från: martinm skrivet 30.09.2009, 19:42:03 ---Inte så våldsamt som jag trodde det skulle vara när jag läste kommentarerna. Hyffsat snäll jazz i mina öron. Imponerande att få ihop detta på 20 minuter dock. På den tiden brukar jag få ihop två takter bastrumma.
:P
--- Slut citat ---
Kanske inte elakt i dina öron. Inte mina heller faktiskt.
Två takter bastrumma per tjugo minuter. Har du fått nån låt färdig alls. :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida