Forum > Demolåtar

Evil Jazzman - Röka bildäck

(1/5) > >>

Wernborg:
Denna kommer förhoppningsvis aldrig bli klar.  :lol:

Ibland vill man inte göra vacker musik helt enkelt. Spelar man dessutom slapbass så är ju alla chanser till skönhet som bortblåsta...  :ph34r:

[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/kontrollrummet/Smoking_car_tyres.mp3[/mp3]
Ladda ner...

Harmonica mike:
Tjabba Wernis.

Drog på smilbanden direkt  :D

Så lekfullt,så bra..Gillade slapbass prylarna,speciellt soundet..Testade lite sånt på min bas men det låter bedrövligt..Slår du ovanför/nedanför mickarna eller på halsen?

Mot slutet tyckte jag det for iväg liiite  :P

Men före det så svängde det sanslöst,nästan lite rock on för tusan..

Med det så menade jag att du skulle rocka lite på nån låt,du lirar ju som en gud så det är nog inte problemet,nära här  :)

Skitbra mix/lir.

Mike

Wernborg:
Hehe. Tack

Jag brukar slå med tummen kring 20:e bandet. Du måste slå på halsen för att få nån snärt i det. Sen har jag en egen teknik som jag varvar med ibland. Då slår jag med pekfingret, också då kring 20:e på halsen. Den senare brukar jag använda när jag vill har ett snabbare ännu mer percussivt spel. Kanske ska filma och lägga upp nån dag.  :lol:

Harmonica mike:

--- Citat från: Wernborg skrivet 29.09.2009, 01:04:53 ---Hehe. Tack

Jag brukar slå med tummen kring 20:e bandet. Du måste slå på halsen för att få nån snärt i det. Sen har jag en egen teknik som jag varvar med ibland. Då slår jag med pekfingret, också då kring 20:e på halsen. Den senare brukar jag använda när jag vill har ett snabbare ännu mer percussivt spel. Kanske ska filma och lägga upp nån dag.  :lol:

--- Slut citat ---

Suveränt Stefan!

Då fattar jag.Iofs skulle ju en film hjälpa till liiite  :)

Kollat runt lite på youtube men inte hittat nåt vettigt..

thanx man

Mike

jugas:
Men jag har för mig att Miles lyckades förena slapbass med skönhet.........nån gång... ;)

vikken tidsresa...back to the 80:s...skulle kunna funka som dramatiskt intro/preludium till nåt...eeeeh, till nån ganska lång svit...lite episkt..eller som konsertöppning, innan bandet kommer på scen...rök o spännande ljuseffekter!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion