Forum > Färdiga produktioner
Jugas - Sleep
Herbeck:
Hej Jugas,
Som Harmonica mike säger "Skön stämning du målar upp".
låten är 7:23 min lång kanske inte så radio vänligt, men tack och lov så behöver ju inte
all musik vara radio vänlig.
Jag gillar den så kallade svansen, och du får ihop det hela till en bra helhet.
Det blir som en liten resa och som Wernborg säger "Man bara åker med".
Jag tycker dock att du kunde "målat" lite mer med texten, det hade gjort resan ännu mer intressant.
Ulf
jugas:
Tack gubbar för vänliga ord...känns ju riktigt gött!! Även om mina låtar har fått ligga till sig över sommarn så är dom ju ens hjärtebarn...o när mina ungar får beröm så blir jag stolt!!
Cykeln... du snackar om Levon Helm...jo jag tackar....men hörru, vad då texten...nu blir jag nervös, är det payback time??
Mike...ja jag har nog pannat så på dom flesta av mina låtar...har liksom en bild av ett band på scen när jag mixar o då brukar leadsångaren(jag) hamna lite till vänster...men om det är ett störande kardinalsfel så är det tack o lov relativt enkelt att åtgärda...
men du, vad hände med din bluesgospel som du hade länkat till??... gjorde du alldrig färdigt den??. Synd i så fall, för där fanns ju underlag för en riktig höjdare!!...tyckte du var långt på väg...bara att jobba genom vissa saker o knyta ihop säcken!!
Wernborg...gött å höra...tack!
Herbeck...nej med 7:23 lär man inte hamna på många topplistor hehe...och texten...tja, I'm a man of few words...jag har svårt att flöda på med orden. Det är ofta ett problem när jag skriver låtar...en kort vers och en refräng..sedan är jag färdig/tom/har sagt mitt...jag brukar få brottas länge innan jag får ihop text till en hel låt ...
Ola:
Hej Jugas
skön bluesig låt
Men i min lyssning och tycke så är det lite mer mix jobb på denna och specielt när man lyssnar med lurar
total pannorering på gitarren och utan djup blir lite pinpong i huvudet :wacko:
Men det är ju ifo en smaksak
men i mitt tycke så tycker jag att du bör mixa om och inte vara skraj för att använda lite reverb
Btw välkommen till kr :)
Mvh
Harmonica mike:
Okej,lead sångaren till vänster..
Jag blir lite förvirrad,mixar du dig medvetet snett då du lirar/sjunger live i PA:t ?
Eller är det en fiktiv scen du menar?
Jag förstår din tanke om det är så,men lyssnar man i lurar så blir det inte samma höjdarupplevelse för lyssnaren.Inte heller i stereon..Sång går ju ut i ett PA live,genom högtalarna oberoende på var man står på scenen,annat är det med o uppmickade guror/trummor/bas och övrigt slammer så där har du en point.
Leadsången i mitten(eller svagt pannad lika mycket åt båda håll för en schysstare ljudbild)är en grundregel som folk/mixare och andra ljudnördar dunkat in i mitt medvetande sedan jag började spela in :D
Min låt då:
Jo ide´rna rann liksom ur skallen..Det brukar bli så tyvärr mellan varven.Inte så mycket att göra egentligen,bara skippa sista liret och låta det rinnande pianot avsluta så har jag den..Det allra sista tillför egentligen inget till låten.Har väl en 30-40 alster som skulle behöva en kvarts mixning/lir per låt för att kallas färdiga :)
Men det får bli senare,det är roligare att spela in nya låtar.
Rock on
Mike
Eddi:
Välkommen Jugas
Bra röst och bra ljud har du och bra spelar du men som sagt kanske lite för spretigt jag liksom H-Mike blev lite störd av vänster sången och guran i vänster var lite för hög.
Men skön låt som du gärna får ta ett varv till med för att få ihop den liksom.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida