Forum > Färdiga produktioner

Jugas - Sleep

(1/4) > >>

jugas:
LÅTNAMN: Sleep
ARTIST/GRUPP: Jugas
GENRE: eeeh...
LÅTLÄNGD: 7:23
KOMPOSITÖR: Jugas
PRODUCENT: Jugas
EV. MEDVERKANDE: Nej
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Efter att ha hört Freddys o Åsas brillianta demo så borde jag väl välja en låt som ligger så långt ifrån deras som bara möjligt...men.... Den här har väl inte heller så mycket gemensamt med deras förutom att den har en relativt akustisk ljudbild - om än mycket skitigare med massor av stränggnissel - o så slajdar jag (eller ska man säga halkar omkring och rasslar)...
Mina låtar får ganska ofta en svans...eller del två...beroende på att jag jobbar ganska improvisatoriskt, så mycket på stundens ingivelse som det går i en inspelningssituation...så dom blir lite långa ibland...I det här fallet är del två helt klart ett tillägg som kommer när låten egentligen är färdig men jag känner för att låta det vara kvar........
Nog svamlat för denna gång!!

cykeln:
Jäddrans vad läckert detta var!
Gillar den avspända, liveaktiga, lite jam-session-aktiga stämningen
Bra spelat, bra sjunget, bra ljud - du kan dina saker.
Tycker att det känslan är ungefär samma som när jag lyssnar på Levon Helms senaste (som är hur bra som helst)
Vilken entre´!
Texten då ??? Hmmm.... ;)

Harmonica mike:
Tjenare.

Börjar med att hälsa dig välkommen till ett kanon forum.

Låten,ja jag är svag för sånt här..Lite country,blues feeling samt gospel..Får mig att minnas den här

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=10292.0

Skön stämning du målar upp i denna,lite stökig live feeling och sånt gillas.Det behöver inte alltid vara så polerat.Däremot har du pannat lead sången lite vänster,sången i mitten som grundregel..Körer kan man alltid bredda lite med.

Annars tipp topp tycker jag,och som sagt låten gick hem hos mig.

Micael

Herbeck:
Stränggnissel och flöjt, coolt.
Lite Levon feeling i fillsen också.

--- Citat från: cykeln skrivet 28.09.2009, 23:56:24 ---Texten då ??? Hmmm.... ;)

--- Slut citat ---

Den kommer att bli klockren när jag har gjort en bearbetning. :D

Ulf

Wernborg:
Åh vilken skön ljudbild. Man bara åker med.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion