Forum > Demolåtar
mixuz-Stickan (till fadern på alla helgons dag)
mixuz:
jo jag spelar in med datorn,, windows xp o reaper daw.. audigy ljudkort.. ock guitar rig 3.. det sistnämnda prog verkar förstärka brumljudet en del.. en ibanez gr320 ..tror jag modellen är..
egghuvud:
--- Citat från: mixuz skrivet 03.11.2009, 17:26:00 ---jo jag spelar in med datorn,, windows xp o reaper daw.. audigy ljudkort.. ock guitar rig 3.. det sistnämnda prog verkar förstärka brumljudet en del.. en ibanez gr320 ..tror jag modellen är..
--- Slut citat ---
Beroende på vilket förinställt ljud du använder så kan det brumma en hel del. Vissa av förstärkaremulieringarna i Guitar rig låter som riktiga brummande förstärkare. Det gäller ju att testa sig fram till ett ljud som man trivs med. Viktigt att ha bra involym så att man slipper att förstärkaren måste dras upp på hög volym. Då ökar risken för brummande. Ett tips är ju att ha något slags förförstärkare innan datorn så att säga. Det kan ge en bättre insignal att jobba med. Det är väl humbuckers på ibanezen om jag inte minns fel? Den bör inte vara ett problem men ett sätt att testa om det är mickarna som brummar i datorn är ju att hålla den ganska nära skärmen och höra om brummandet ökar. Vänd dig sedan om 180 grader och se om det försvinner då har du lösningen där. :)
mixuz:
tack för svar.. ska testa mickarna.. jag har ett annat ljudkort oxå.. ska prova det.. måste fixa en breakout kabel till det bara..
equality:
Vackra tongångar! Lite synd med brummet som jag försökte tvätta bort i Cool Edit. Låter som när en gammal rör-tv var lite snedställd i frekvensen. Är det inte nätbrum ändå (50Hz). Ska göra ett nytt fösök.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida