Forum > Färdiga produktioner
MaxB - It's all there
MaxB:
--- Citat från: egghuvud skrivet 28.09.2009, 13:34:49 ---
--- Citat från: ydderF skrivet 28.09.2009, 01:24:19 ---Fin låt!!
Men nån av instrumenten är lite out of tune, tror jag... Basen kanskje?
--- Slut citat ---
Njaee är det inte gitarren. - Snygg ansats men mycket arbete återstår. Lite kort så tycker jag att sången är lite vass och det stör att det är ostämt på något vis.
--- Slut citat ---
Gitarren stämd på gehör och basen via POD2, så det är nog gitarren som är "off"...
Jag har lyssnat trehundrafemti gånger sen igår kväll och har en plan...
Vill börja låten med pad eller orgelljud och bas men utan gitarr (kanske munspelmelodi i introt om det känns rätt)
Hela första versen utan gitarr men släppa på en gitarr i början på andra versen.
Kanske ska det vara elgitarren med c:a fyra plinkande toner per ackord, annars akustisk gitarr, får se...
Nått sånt kan jag tänka mig.
Och lägga om sången så klart...
Avslappnad:
Max Dylan eller Bob Backström? ;) Lät mysigt, en riktig bras-visa. :)
MaxB:
Nu tror jag den är klar redan. Tacksam för synpunkter på mix eller annat!
MaxB Its All Here-03.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_plays_Crux_ItsAllHere_03_norm_wavehammer.mp3[/mp3]
Harmonica mike:
Tjenare.
Ja du Max,vad skall jag säga om detta då?
Munspelet i introt fick mig att spetsa öronen ordentligt.Jag bad ju om det och det satt perfekt.Sen drar ett välordnat och mycket snyggt komp igång.Texten i denna är riktigt bra och du tolkar den väl.Sen när munspels solot kommer första gången så reste sig nackhåren på mig.Utan över/understatement,det här är det bästa du har spelat in i mina öron,dels för att jag tar till mig låten och mixen av densamma låter kanon!
Vilken ljudbild.Något har fått dig att tänka till,för så här ren och fin ljudbild har jag aldrig hört på dina alster,enorm utveckling där.Sen bjuder du på ett lika snyggt munspel till,ja jag kapitulerar och drar ut denna direkt på skiva.Detta måste jag ha med mig idag då jag åker ut med bilen och njuta av i fulla drag.
Jizes mate,fullständigt lysande!
Mike
equality:
Jättefin låt. Vilken text! Bra framfört, spelat och mixat. Instämmer med HM, det bästa jag hört från dig!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida