Forum > Färdiga produktioner
MaxB - It's all there
jugas:
--- Citat från: MaxB skrivet 02.10.2009, 14:07:36 ---
--- Citat från: jugas skrivet 02.10.2009, 01:22:59 ---jättefin låt - både text o musik - som du tolkar jättebra...ett par småsaker dock, jag gillar inte mellotronstråkarna på introt...orgel vore bättre, dessutom är det nåt skumt med allra sista tonen/ackordet i sista munspelssolot(2:46) och jag tror att det är basen som går ner till C...jag tror att F hade blivit bättre...
annars...gött!!!
PS fick lite Roy Orbinson vibbar....
--- Slut citat ---
Tack för alla snälla ord!
Roy Orbinson cool B)
Har kollat sista munspelstonen. Den ska vara där tycker jag. Även om det finns många toner i munspelandet som borde göras om, går jag vidare till nästa projekt.
Vad det gäller mellotronen. Det finns ingen som kan få mig att ersätta den med något annat.
Jag och mellotronen är kära och har ett livslångt förhållande - kolla musikvideon får du se :lol:
--- Slut citat ---
munspelet var prima!!...jag syftade på basen som jag tycker borde lägga ett F istället!!....mellotron kan vara underbart...men inte där ;)...blir som en ohelig allians mellan Dylan/Springsteen o King Krimson :D
MaxB:
--- Citat från: jugas skrivet 02.10.2009, 15:38:13 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 02.10.2009, 14:07:36 ---
--- Citat från: jugas skrivet 02.10.2009, 01:22:59 ---...nåt skumt med allra sista tonen/ackordet i sista munspelssolot(2:46) och jag tror att det är basen som går ner till C...jag tror att F hade blivit bättre...
--- Slut citat ---
Har kollat sista munspelstonen. Den ska vara där tycker jag. Även om det finns många toner i munspelandet som borde göras om, går jag vidare till nästa projekt.
--- Slut citat ---
munspelet var prima!!...jag syftade på basen som jag tycker borde lägga ett F istället!!....mellotron kan vara underbart...men inte där ;)...blir som en ohelig allians mellan Dylan/Springsteen o King Krimson :D
--- Slut citat ---
OK, nu vet jag vad du menar - sorry spelade fel på basen och sen försökte jag mörka det...
Gissa varför gitarrerna inte är med på det där partiet B)
Nu tycker jag det är en bra effekt att gitarrerna inte är med där - men du har rätt. Jag kommer inte att ändra men du kom på mig! :P
Låten skrevs ursprungligen av Håkan som en "låtsas-Dylan-låt". Och Dylan eller The Band körde kanske inte med mellotron. Men i vår musik är oheliga allianser tillåtna.
Dylan / King Crimson
Christ / Buddha
Orgel / Mellotron
It's all there...
jugas:
har just kollat videon...allt är förlåtet!!!...klart det ska vara mellotron/mini magitron!! :) och det är klart att oheliga allianser inte bara är tillåtna...dom bör egentligen uppmuntras!!(ämen om man själv inte alltid klarar att ta resultaten)
Harmonica mike:
--- Citat från: MaxB skrivet 02.10.2009, 15:10:42 ---
--- Citat från: Avslappnad skrivet 02.10.2009, 14:12:37 ---Nästan så att jag tror att du klättrade upp för berget för att få inspiration till tolkningen. ;)
--- Slut citat ---
Du har så rätt! :P
--- Slut citat ---
Så bra låt detta Max,en av mina favvisar på Kr och videon gjorde det hela ännu bättre - vilken känsla!
Däremot såg jag en detalj då du sjöng som jag vill att du tänker på till nästa inspelning av sång:
Du har ju inget isolerat sångbås,så puff skyddet är för långt ifrån micken.Mycket av rumet följer med om du kör på det sättet.Sätt puffskyddet några centimeter från micken och sjung Max-imalt en decimeter ifrån densamme så kommer ditt sång ljud att växa flera kilometer.
Annars bra och en kanonlåt som sagt.En sån låt som man önskar att man hade skrivit..
Mike
Avslappnad:
Så otroligt j*vla koolt! :) Visste väl att berget skulle komma till användning. ;) Magitronen är magisk, dessutom snygg. :D
Snyggt jobbat med ljud och bild. :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida