Forum > Färdiga produktioner

MaxB - It's all there

<< < (4/9) > >>

Åsa:
Bra jobbat! Jag lyssnade på första versionen du la upp men hade liksom inget att komma med då.. men nu är den ju klar, vips bara! Väldigt fint ljud, ljudet på sången är jättebra, några vassa ss.. men det gör faktiskt inget. Jag kan ha lite svårt för munspel, men det här var jättefint spelat tycker jag  :) Lagom och bra känsla.

Det här är inget jag lyssnar på annars alls, men du fick mig ändå att lyssna hela låten och faktiskt gilla det  :)
Säker, bra sång måste jag tillägga också  :D

jugas:
jättefin låt - både text o musik - som du tolkar jättebra...ett par småsaker dock, jag gillar inte mellotronstråkarna på introt...orgel vore bättre, dessutom är det nåt skumt med allra sista tonen/ackordet i sista munspelssolot(2:46) och jag tror att det är basen som går ner till C...jag tror att F hade blivit bättre...

annars...gött!!!

PS  fick lite Roy Orbinson vibbar....

MaxB:

--- Citat från: jugas skrivet 02.10.2009, 01:22:59 ---jättefin låt - både text o musik - som du tolkar jättebra...ett par småsaker dock, jag gillar inte mellotronstråkarna på introt...orgel vore bättre, dessutom är det nåt skumt med allra sista tonen/ackordet i sista munspelssolot(2:46) och jag tror att det är basen som går ner till C...jag tror att F hade blivit bättre...
annars...gött!!!
PS  fick lite Roy Orbinson vibbar....

--- Slut citat ---

Tack för alla snälla ord!
Roy Orbinson cool  B)

Har kollat sista munspelstonen. Den ska vara där tycker jag. Även om det finns många toner i munspelandet som borde göras om, går jag vidare till nästa projekt.

Vad det gäller mellotronen. Det finns ingen som kan få mig att ersätta den med något annat.
Jag och mellotronen är kära och har ett livslångt förhållande - kolla musikvideon får du se :lol:

Avslappnad:
Mellotron.  :wub: Munspelet.  :wub: Detta gillade jag skarpt. Nästan så att jag tror att du klättrade upp för berget för att få inspiration till tolkningen. ;) I mina öron väldigt läckert serverat med bra balans på allt. :)

MaxB:

--- Citat från: Avslappnad skrivet 02.10.2009, 14:12:37 ---Nästan så att jag tror att du klättrade upp för berget för att få inspiration till tolkningen. ;)

--- Slut citat ---

Du har så rätt!  :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion