Forum > Färdiga produktioner

MaxB - It's all there

<< < (3/9) > >>

MaxB:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.09.2009, 11:13:20 ---Ja du Max,vad skall jag säga om detta då?
Munspelet i introt fick mig att spetsa öronen ordentligt.Jag bad ju om det och det satt perfekt.Sen drar ett välordnat och mycket snyggt komp igång.Texten i denna är riktigt bra och du tolkar den väl.Sen när munspels solot kommer första gången så reste sig nackhåren på mig.Utan över/understatement,det här är det bästa du har spelat in i mina öron,dels för att jag tar till mig låten och mixen av densamma låter kanon!
Vilken ljudbild.Något har fått dig att tänka till,för så här ren och fin ljudbild har jag aldrig hört på dina alster,enorm utveckling där.Sen bjuder du på ett lika snyggt munspel till,ja jag kapitulerar och drar ut denna direkt på skiva.Detta måste jag ha med mig idag då jag åker ut med bilen och njuta av i fulla drag.
Jizes mate,fullständigt lysande!

--- Slut citat ---

Tack HM och Eq.
Kul att munspelet fungerade, trots att jag var skeptisk i början.

Herbeck:
Hej Max,

Jag skulle vilja höra en version med reverb på munspelet(tänk western).
Och på sången delay istället för reverb(tänk Lennon).
Det kanske är en helt galen ide, men så hör jag det(i mitt galna huvud).

Ulf

Eddi:
Jag kan svära på att jag lyssnade på den här i går när jag upptäckte den (mitt i festivalyran) - men var lite stressad och hann inte svara då. Nu har den ju fullständigt exploderat med Trummor Mellotron Körer och alltihopa över natten - har du tagit ledigt idag eller....?
Speciellt strofen No matter where you are - gav mig Jamaicavibbar  (den första av dom)
Strålande utveckling på denna MaxB
Kan mycket väl vara din bästa i alla fall en av dom.

MaxB:

--- Citat från: Herbeck skrivet 30.09.2009, 17:55:23 ---Jag skulle vilja höra en version med reverb på munspelet(tänk western).
Och på sången delay istället för reverb(tänk Lennon).
Det kanske är en helt galen ide, men så hör jag det(i mitt galna huvud).
Ulf

--- Slut citat ---

Det du beskriver låter intressant, så där hör jag också ibland då jag lyssnar på egen eller annans låt. Jag har däremot ingen bra koll på hur man plockar fram Lennon-delay i mitt Cubase VST 32. Och jag vågar inte ändra för mycket på nuvarande ljudbild heller.

Jag bad om tips och fick ett av dig - åsså vill jag inte prova det... :unsure:
Ett eget tips till mig (efter att jag säkert lyssnat på den här 50-100 gånger senaste dagarna) är att sjunga låten flera gånger och välja bort de dåliga tagningarna av vers, mening eller ord och på så sätt klippa ihop de bästa. Men jag hoppar över det. Dags att gå vidare tror jag. Ditt tips tar jag med mig till kommande produktioner.
Tack för det!

--- Citat från: Eko skrivet 30.09.2009, 17:55:23 ---...fullständigt exploderat med Trummor Mellotron Körer och alltihopa över natten - har du tagit ledigt idag eller....?

--- Slut citat ---

He,he inte tagit ledigt men det har blivit några sena nätter. En natt höll jag på till tre och en annan till ett för att som vanligt gå upp kl 5.30 nästa morgon.
Ere många som lämnat bidrag till Festivalen?

Herbeck:
Hej Max,

Du har en lite mer folklig och lyrisk ton i munspelandet än vanligt.
(Dom flesta är bluesigare och mer aggresiva i sitt spel.)
Det var detta jag ville lyfta fram med en gnutta reverb.
Att försöka förstärka din personliga stil.

Det där med Lennon-delay kann jag inte förklara logiskt, jag bara hör det.

Hur som helst, din mix funkar hur bra som helst.

Ulf

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion