Forum > Färdiga produktioner
CPG - Another sequence to unwind
Dividend:
--- Citat från: cpg skrivet 30.09.2009, 20:22:34 ---
Låter Zlatan...schyst...
Kul att du gillar. Ja e 26 bast...hurså.....
Har kollat in fassans beatleskivor nåra hundra gånger sådär.........stendiggar dom
--- Slut citat ---
Bara undrade om åldern. Svårt att veta utifrån skrift :)
cpg:
--- Citat från: Herbeck skrivet 30.09.2009, 20:47:12 ---Jag tror en dubbel eller trippel refräng på slutet hade funkat.
För när jag hör det här vill jag också ha meeeeeeer.
Ulf
--- Slut citat ---
Ja vill hellst hålla nere låtarna runt tre minuter så man orkar lysna flera gånger...........
Thnx mannen.....
cpg:
--- Citat från: jugas skrivet 02.10.2009, 03:17:04 ---klart att man kan höra Beatles/Lennon influenser...valrossen har ju redan nämnts...jag tycker mig höra små spår av Instant Karma t.ex.
håller med om Moody Blues...men även en släng amerikansk flower power...typ Jefferson Airplane...fast kanske inte riktigt just dom tror jag...kommer inte på just nu...
och Oasis... dom var ju i sin tur en aning påverkade.....men hade ändå ett eget sound...
ja soundet förresten...snorbra men möjligen lite tamt ibland - kunde vart mer tryck....hur som helst...skitbra låt o skitbra jobbat
--- Slut citat ---
Ja försöker verkligen få fram beatlessoundet så de e nice att en del tycker så............
Känner inte till alla du namedroppar men Oasis e tunga.......
Mer tryck skulle va schyst....
Thnx
jugas:
alltså...ber om ursäkt för allt namedroppande...men en sådan här låt triggar så många associationer...särskilt när man har rötterna i 60-talet...hehe..
Avslappnad:
Underbar! Gillar allt, stämningen, instrumenteringen och sången. :)
Inget att anmärka på, möjligtvis att trumljudet känns lite "lökigt". Kan det vara Groove Agent som spökar?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida