Forum > Demolåtar
Let's Head South - Owe it to myself (beta demo version)
egghuvud:
Jag tycker att det låter bra. Sången är lite blek på något sätt. Det bir fetare när du vrålar på refrängerna. Alltså inte avseende hur du sjunger för det låter absolut toppklass. Otroligt fett sjungit, men lite mer nedre mellanregister på sångljudet kanske och aningens aningens mer volym.
Samplingarna blir ibland lite otydliga speciellt när stråkpadden ligger över och täcker, tycker den kunde ner ett snäpp kasnke. Jag sitter verkligen och lyssnar efter vad killen säger. Speciellt på slutet.
Sedan tycker jag virveltrumman försvinner in i mellanregistergogga. Kanske lite mer diskant på den. Bastrumman är verkligen fet!!!
Överlag. Skitbra. Lite pillande så blir det ännu bättre. :)
ydderF:
Tycker det låter proffsigt!
Jag är inte länger a metalhead, men tycker feta riff alltid är coolt at lyssna på. ;)
Och det har du i den här låten!!
Jag hade min metal period i '86. Metallica's "Master Of Puppets", Slayer's " Reign In Blood" osv osv.
Nu är det pop och bluegrass som gjelder :rolleyes:
Så galet kan det gå ;) :lol:
Harmonica mike:
Nej för tusan,det låter fett och bra utan att vara sönder manglat!
Jag blir ju lite avis på trycket och undrar vad du har använt för pryl på mastern?
Mike
Ola:
Halloj
skönt att få höra lite metal här på kr och skön låt med.
cool rytm låter som den vore sönder klippt på ett coolt sätt
sången måste upp och fram i mixen iallafall i min lyssning
och lite gitarr skrik måste ju på :D
tyckte det påminner lite om panthera :)
bra jobbat !
lnetzel:
-> Egghuvud: Blek är ett bra ord, det är nog det som gör att jag tycker det ligger bredvid på någotvis. Kanske en doubler skulle göra jobbet och även dra upp lite på mellanregistret. Det kan ju vara också för att versen är insjungen med kondensator mick (ADK a-51) och refrängen med handkupad dynamisk mick (SM48). Men det borde kunna gå att göra något åt utan att sjunga om det i verserna. De andra låtarna har jag ju sjungit in med samma kondensator mick.
När det gäller samplingarna så är jag av synthskolan, men skall nästan höra vad som sägs men inte riktigt så där jag jag nog lyckats:)
-> ydderF: Ja, jag var synthare förr så det kan gå riktigt galet:)
-> Harmonika mike: Kolla Ozone 4
-> Guran: Du tycker sången måste upp, menar du i refrängen då? För Versen är ju skyhög redan.
Låten får ligga någon vecka till innan jag börja mecka med den igen! Tack för lånet av era öron!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida