Forum > Demolåtar

Avslappnad - Duck Pond

<< < (3/5) > >>

Eddi:
Det här är bra Jay. Alla ljuden är i det närmaste perfekta - har aldrig hört din gitarrsida förut - väldigt fint - men som många säger ostrukturerat. Ta bort guran - lägg på trummor och bas och lägg därefter till guran i en nyinspelning - så har du en utmärkt grund för att bjuda in en sångare till detta drömska stycke. Mina tankar går till The Lord Of The Ages med du vet vilka!

Edit: trúmmor behövs kanske inte här är en länk till Magna Cartas Lord of the ages

equality:
Lite trevande, lite otajt men jag gillar verkligen din spontanitet! Skön känsla i musiken du gör. Försök att ta vara på de bästa idéerna i detta och disciplinera dig till en färdig låt och det kommer att bli jäkligt bra. Växlar snyggt i intensitet men grötar ihop sig på några ställen. 

Avslappnad:

--- Citat från: Eko skrivet 25.09.2009, 20:41:07 ---Det här är bra Jay. Alla ljuden är i det närmaste perfekta - har aldrig hört din gitarrsida förut - väldigt fint - men som många säger ostrukturerat. Ta bort guran - lägg på trummor och bas och lägg därefter till guran i en nyinspelning - så har du en utmärkt grund för att bjuda in en sångare till detta drömska stycke. Mina tankar går till The Lord Of The Ages med du vet vilka!

Edit: trúmmor behövs kanske inte här är en länk till Magna Cartas Lord of the ages

--- Slut citat ---

Tack Eko! :) Dina önskemål är på gång men då händerna är slut av murning så blir det inget gitarr/basspel på ett par dagar. ;) Men det kommer. Najs länk. :)

--- Citat från: equality skrivet 27.09.2009, 02:09:00 ---Lite trevande, lite otajt men jag gillar verkligen din spontanitet! Skön känsla i musiken du gör. Försök att ta vara på de bästa idéerna i detta och disciplinera dig till en färdig låt och det kommer att bli jäkligt bra. Växlar snyggt i intensitet men grötar ihop sig på några ställen. 

--- Slut citat ---

Tack Equality! :) Spontant är nog precis vad stycket var... Medhörningen var åt skogen så jag spelar den första gitarren i någon slags halv bak(fylle)takt.   <_< Håller på att rensa men som ovan sagt, fingarna är trötta och behöver vila.

SYNTH:
Sitter och avnjuter din låt med en kopp kaffe en skön låt! :)

Avslappnad:

--- Citat från: SYNTH skrivet 27.09.2009, 11:20:13 ---Sitter och avnjuter din låt med en kopp kaffe en skön låt! :)

--- Slut citat ---

Tack synth! :) Hoppas att kaffet smakade extra bra. ;)

Nu finns det en rejäl uppdatering i första inlägget. Och eftersom jag knappt fixar piano längre så jag bestämde mig för att ta fram både elbas och elgura som jag behärskar än mindre... ;) Då det dessutom är kryddat med lite EZ, känns det som om en helt annan låt. Stämningsfull? Mja, mer fusionfull... :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion