Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - Vägen
Åsa:
tackar herr Larsson och Tokai! Tonarten var en lyckträff, var tänkt lite högre men Freddy föreslog en sänkning och den kändes perfekt!
- vad det gäller prissnacket här så är jag rätt glad att jag bara sjunger känner jag, passar min plånbok rätt bra :D Jag har dessutom en drulleförsäkring av förklarliga skäl så jag skulle inte våga ha dyra instrument i min ägo
[off-topic](huvudet fick sig en smäll idag t ex, sprang in i ett fäste till en parabol, legat på kylning nu i nån timme, tror jag klarar mig från blåtira :lol: ) [/off-topic]
Harmonica mike:
--- Citat från: cykeln skrivet 26.09.2009, 21:10:45 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 26.09.2009, 20:57:28 ---Fattar ni varför jag spelar munspel, 300:- spänn styck :D
Mike
--- Slut citat ---
300 lucidorer styck!
F-n jag köpte en vadderad väska med 7 spel för en 5-hundring ...
--- Slut citat ---
:),jo men hur länge håller dom om man lirar som mig? Förmodligen så blir det tre gånger så dyrt i slutänden..
Lite seriösare:
Jag har testat allt som finns i munspelsvärlden och kommit fram till följande:
Tombos Lee Oskar är det som gäller och inget annat.Hohner och alla kina nissar kan slänga sig i väggen.Jag har Tombo spel som är från 80 talet och fortfarande håller ton..När mina spel lackar ur och blir ostämda,så stämmer jag dom själv med hjälp av en platina fil och mitt öra.Mycket sällan jag behöver ta till den drastiska åtgärden på Lee Oskar spelen,men det händer..
SORRY FÖR OT:t där igen Freddy men det var i alla välmening till cykeln och han är ju part i målet om jag förstått det hela rätt :)
Mike
cykeln:
Sorry Mike glömde denna :D i mitt lilla inlägg!
Du har naturligtvis rätt angående kvalitet här, prexis som Freddy har rätt
(Jag håller mig till den kvalitet jag hoppas nå upp till =cheepish :D)
Harmonica mike:
--- Citat från: cykeln skrivet 26.09.2009, 21:55:28 ---Sorry Mike glömde denna :D i mitt lilla inlägg!
Du har naturligtvis rätt angående kvalitet här, prexis som Freddy har rätt
(Jag håller mig till den kvalitet jag hoppas nå upp till =cheepish :D)
--- Slut citat ---
Det är lugnt biken,det fattar jag.Du spelar då och då och det duger billigare spel till..Jag spelar munspel hela tiden samtidigt som jag spelar gura tränar/skriver låtar och har mig på guran men inte faen blir jag nå bättre på guran för det..jo lite :D
Mike
MaxB:
--- Citat från: cykeln skrivet 26.09.2009, 21:10:45 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 26.09.2009, 20:57:28 ---Fattar ni varför jag spelar munspel, 300:- spänn styck :D
Mike
--- Slut citat ---
300 lucidorer styck!
F-n jag köpte en vadderad väska med 7 spel för en 5-hundring ...
--- Slut citat ---
Kul det här jag hakar på.
Jag fick tips om att köpa lee oskar och köpte tre i olika tonarter i somras. Gillar verkligen dessa. Samtidigt köpte jag ett eller två för under hundralappen styck. Sorgliga att spela med läckage som gör att man inte ens vill ha dem med på fest eller ge bort dem...
Vadderad väska, hmmm jag har sytt ett etui där ett i varje tonart ligger och väntar på att plockas fram. Rullar ihop det och tar med. Smidigt som den.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida