Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - Vägen
egghuvud:
Jo det är väl bara att instämma i hyllningskörerna. Mycket bra arrangemang, sparsamma snygga stråkar. Balanserande hela tiden på randen till så där för mycket, men eftersom stränginstrumenten är så övertygande i framförande så blir det aldrig pekoralt eller dansbandstjaffsigt. Åsa sjunger med värme och liv och ibland undrar jag om hon vet exakt hur bra hon egentligen är. :)
Lite smågnissel då: I slutet fladdrar det lite som av papper eller något så kapa volymen lite tidigare på de två spåren som låter prassel. Ljudbilden blir lite komprimerad skulle nog vilja ha lite mer dynamik även om alla frekvenseområden fins representerade. Vet inte vad jag gnäller på egentligen men ibland blir det lite jämntjockt på något vis.
Gnissel innebär ju inte att det inte är otroligt bra, men ni vet väl hur jag brukar vara. :)
MaxB:
--- Citat från: Herbeck skrivet 23.09.2009, 11:18:25 ---Kan bara hålla med, mycket bra lir, arr och sång.
Klara Alison Krauss and the Union Station vibbar.
Det känns lite futtigt att klaga på en så här bra låt, men lite mindre kompressor på sången och helheten hade jag nog velat ha. Dynamik i den här typen av musik är så viktig.
Ulf
--- Slut citat ---
Nu är vi tre - ge oss gärna en alternativ version med mindre kompressor!
ydderF:
Lyssna nu, kompressor mafian!!
Jag hör inte det ni hör .... Jag tycker det låter helt ok för at vara MP3.
Om den låten här ska ut på radion, skiva, whatever, så skal den til en äkta mastering studio.
Til och med mixas hos en proff!!
Det gjelder alla låtarna jag slänger ut här. OK?
Så nu vil jag inte höra mer kompressor tjat!! ;)
Men tack så mycket för at ni bryr er B)
MaxB:
Ja, man presenterar låtar på kr för att få input. Det tre musikskapare har synpunkter på är man tacksam att få ta del av, ok?
No talk bout the mafia!
ydderF:
Jodå,
några säger at jag överkomprimerar, men när jag ser på waven, så har den absolut up an downs och inte i närheten av Metallica, for å si det sånn. Jag hör helt enkelt inte det ni hör, så det börjar bli lite frustrerande at höra om det.
Det måste jag få säga utan at ni ska bli förnärmade. Ok?
Kompressor mafian var på skoj, så det måste du värkligen inte ta illa upp ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida