Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - Vägen
Kon-Trollet:
--- Citat från: Åsa skrivet 23.09.2009, 09:21:55 ---
--- Citat från: Kon-Trollet skrivet 22.09.2009, 09:56:41 ---Åsa sjunger hur bra som helst - MEN...det här är ju en 'grabbtext' om jag nånsin hört en
[..Och i nätter bland vilsekomna skator
Funnit sömnen i ett prång..] :D
--- Slut citat ---
Tjenare trollet :D
Tack så jättemycket! ^_^
Freddy sa det väl rätt bra tycker jag haha! Nog kan väl även kvinnor/tjejer ha det tufft i livet och inte veta vilken väg man ska gå... ;)
--- Slut citat ---
..kan de säkert - men på artonhundratalet, där jag tydligen finns ;) , är det bara grabbar som sätter sig och skriver en låttext om att somna i typ en portuppgång... :D
Harmonica mike:
Johojo!
Givande collab hör jag.Grymt arrat och lirat Freddy,och text konstnären gör ju sitt till att höja häst jazzen några snäpp :P
Sen trodde jag att du lånat in Jill Johnson på sången :wacko:
Ja du Åsa,här kommer ditt register verkligen till sin rätt - grymt bra sjunget!
Är detta radio klart - absolut!
Lat varianten:
Skicka låten till Jill Johnson Freddy så får vi höra den på riksradion nästa vecka.Inget ont om Åsa,men alla vet ju hur fruktansvärt svårt det är att få ut osignat material i etern...Men är det tillräckligt bra så kan det gå med rätt kontakter - och detta håller galant!
Liten fotnot:
Jill Johnson är en kvinnlig svensk/internationellt etablerad country sångerska.Dock har hon en konkurrent i Åsa,så bra är detta.
Mike
Herbeck:
Kan bara hålla med, mycket bra lir, arr och sång.
Klara Alison Krauss and the Union Station vibbar.
Det känns lite futtigt att klaga på en så här bra låt, men lite mindre kompressor på sången och helheten hade jag nog velat ha. Dynamik i den här typen av musik är så viktig.
Ulf
Plinka:
Jag ansluter mig! Åååå så go låt! Från mig får det härliga bluegrassarret, sången och texten lika delar av jublet!
ydderF:
Tuuuuuuuuuuuuuusssssseeeennn tack, folkens!!! :lol:
Jag holder med Åsa, vad otroligt inspirerande detta har varit!
Hade ingen aning hvem Jill Johnson var, men kollade på You tube.
Inte illa, men jag tycker låten ska få bli hos Åsa. ;)
Om radio'n nån gång vil ha låten, så får dom spela den här versionen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida