Forum > Färdiga produktioner

Gränslandet - Vägen

<< < (7/19) > >>

Valle:
Oerhört snygg och vacker låt! Åsas fantastiska sång (röst) gör 90% av helhetsintrycket.

Jag tyckte dock inte att låten var sådär övertygande bluegrass — fast å andra sidan, vad fan gör det?

ydderF:
Tack!

Jag är glad för att ha bidratt med 10% av låten! ;)

Du har rätt ang bluegrass.
Om Bill Monroe eller Flatt/Scruggs är det enda som kan kallas bluegrass, så är den här långt ifrån.
Men vad jag skulle ha skrivit är: en poplåt med bluegrass instrumentering. ;)

cykeln:
Om jag räknar rätt så blir det 0 % kvar till mitt lilla bidrag - rätt tunn text mao   :P:lol:

ydderF:
Vilken ego jag är!! Skam på mig.. :angry:

Självklart ska du få 5%, mann! ;) :D

Åsa:

--- Citat från: Kon-Trollet skrivet 22.09.2009, 09:56:41 ---Åsa sjunger hur bra som helst - MEN...det här är ju en 'grabbtext' om jag nånsin hört en 
[..Och i nätter bland vilsekomna skator
 Funnit sömnen i ett prång..] :D

--- Slut citat ---

Tjenare trollet  :D   
Tack så jättemycket!  ^_^

Freddy sa det väl rätt bra tycker jag haha! Nog kan väl även kvinnor/tjejer ha det tufft i livet och inte veta vilken väg man ska gå...  ;)

--- Citat från: MaxB skrivet 22.09.2009, 12:25:05 ---Härligt sound från goda musiker!

Inte bara jag som undrar om det är mer komprimerat än man egentligen vill?
Känns tyvärr väldigt ihoptryckt. Jag är inte expert på att förstå sånt men ser nu att vår gode vän Avslappnad har samma reflektion!

Släpp ut dem i en supermix - släpp in dem på svensktoppen!
Kommer ligga kvar ett helt år!   :wub:

--- Slut citat ---

:wub: Toppa svensktoppen i ett år, det vore nåt det haha! Tack så mycket!

--- Citat från: Valle skrivet 22.09.2009, 22:53:38 ---Oerhört snygg och vacker låt! Åsas fantastiska sång (röst) gör 90% av helhetsintrycket.

Jag tyckte dock inte att låten var sådär övertygande bluegrass — fast å andra sidan, vad fan gör det?

--- Slut citat ---

Valle, tusen tack!! Ojoj!
Det kanske är lite light-bluegrass då?  ;)

--- Citat från: Avslappnad skrivet 22.09.2009, 10:10:28 ---Kan bara stämma in i hyllningskören! :D Bra melodi, bra sjunget, bra spelat!  :wub: Trio med ös!  B)
Åsa, håller med om att din röst i de lägre registren är alldeles kalasbra, mer sådant!
Det lustiga är att din sång liknar cykelns lite grand på denna låt, sammanträffande?

--- Slut citat ---

Mmm, jag suger i mig av berömmet!! Det är ju SÅ skönt att sjunga i det där registret också!!
Påminner jag om cykeln? Han har inte coachat mig iallafall men det kanske var hans text som inspirerade till det omedvetet  :D

Otroligt vilket mottagande låten fått, man bara läser och flinar!!!
Kul gäng att samarbeta med det här verkligen!!!!!!!

/
Back to work!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion