Forum > Färdiga produktioner

equality & ydderF - September

<< < (2/16) > >>

asti:

--- Citat från: equality skrivet 19.09.2009, 10:42:51 ---asti: Nu är temagitarren faktiskt ganska mycket torrare än den andra.  Men visst jag ska testa. Det finns en elbas men den är nog för lågt mixad. Stick? Javisst har inte gjort något än.  :D Mandolin har jag ingen tyvärr. Tack för synpunkter!
Avslappad:  Kul att den fick dig att fixa till en egen version. Jag tycker den är klockren och att komma idén med en annan tonart i början är jäkligt fyndigt! Blir ett häftigt överaskningsmoment.  Kanske att elpianot lirar lite mycket där i början där gitarrerna kommer in.... Äh, vi kan ta resten PM-vägen. Lade upp din verre högst upp.  Schysst!
HM: Tjena! Thnx. Nu är det faktiskt en bas tillsammans med trummorna från andra halvan. Den är nog för svag i mixen. Jag skall fixa till detta. Självklart får du lira in nåt också men kanske skulle du ha en helt baslös version då?

--- Slut citat ---

Mandolin? Tror att du är lite yrvaken ännu.... :D

Harmonica mike:

--- Citat från: equality skrivet 19.09.2009, 10:42:51 ---asti: Nu är temagitarren faktiskt ganska mycket torrare än den andra.  Men visst jag ska testa. Det finns en elbas men den är nog för lågt mixad. Stick? Javisst har inte gjort något än.  :D Mandolin har jag ingen tyvärr. Tack för synpunkter!
Avslappad:  Kul att den fick dig att fixa till en egen version. Jag tycker den är klockren och att komma idén med en annan tonart i början är jäkligt fyndigt! Blir ett häftigt överaskningsmoment.  Kanske att elpianot lirar lite mycket där i början där gitarrerna kommer in.... Äh, vi kan ta resten PM-vägen. Lade upp din verre högst upp.  Schysst!
HM: Tjena! Thnx. Nu är det faktiskt en bas tillsammans med trummorna från andra halvan. Den är nog för svag i mixen. Jag skall fixa till detta. Självklart får du lira in nåt också men kanske skulle du ha en helt baslös version då?

--- Slut citat ---

Jo jag hör basen,svagt mixad och enkelt lirad,jag tänkte utveckla den lite..Om det blir bra det vet jag inte,men jag provar gärna - en liten utmaning så där och sånt gillar jag  :)

Du kan ju köra/pm:a över en baslös verre så lirar jag på måndag..Tempot är bra att ha så kan jag lira mot metronomen så det blir tight och fint.Trummorna är lite låga i ljudbilden,så metronomen kompletterar..

Väldans snygg höst feeling du totat ihop på guran!

Mike

equality:

--- Citat från: asti skrivet 19.09.2009, 10:58:25 ---

--- Slut citat ---

Mandolin? Tror att du är lite yrvaken ännu.... :D

--- Slut citat ---

Äsch, du har ändrat!  :P

(nejrå, läste fel)  :blink:

Dividend:
Tycker det är en trevlig slinga, om den är för repetitiv är svårt att säga utan sång o dyl.. Ja, flöjt eller oboe eller nåt skulle nog passa efter ett tag...
:)

equality:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 19.09.2009, 10:59:59 ---
Du kan ju köra/pm:a över en baslös verre så lirar jag på måndag..Tempot är bra att ha så kan jag lira mot metronomen så det blir tight och fint.Trummorna är lite låga i ljudbilden,så metronomen kompletterar..

--- Slut citat ---

http://www.box.net/shared/65n8ldtd2m

Tack Mike! Här är en baslös rackare!

Dividend: Tack! Ja, nånting mer skall det bli, helt klart!

La upp en ny mix med mer bas och trummor högst upp.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion