Forum > Färdiga produktioner
equality & ydderF - September
Avslappnad:
Vart ju kanon! Och då började jag direkt fundera på dragspel som jag tror skulle sitta som en bakgrundssmäck... ;)
egghuvud:
Hej
Om det skall vara sånglöst så gillar jag nog arrangemanget som det är i den version som jag hörde idag. Tycker inte att man skall plocka in för mycket för gitarrmelodin bär arrangem,anget bra och är rädd att för många kontrapunkter bara virrar till det. Tycker at det funkar bra med flöjterna och det räcker nästan så.
Som många påpekat är det mycket bra spelat. Kanske skulle jag vilja att melodigitarren var lite mer välspelad. I inledningen finns det en del döda toner speciellt i den snabba delen av figuren. Hoppas att du förstår att anledningen till att jag gnäller på små skitsaker är att det är så förbaskat bra i övrigt. Måste bara säga något om känlsna också´. September men inte med den där melankolin utan jag drömde mig bort i något slags solig höstdag där jag kände mig glad behagligt innombords :) :)
equality:
Tack H-Micke (om jag får kalla dig så) för kommentarer som är sköna att läsa. Jag tycker vi kan försöka oss på en mer jammig version med JT vid keyboardet. Återkommer per PM eller nåt! Yeah, rock on!
asti:
Ja, nu börjar det verkligen likna något! Flöjterna förstärker bra och det är lite mer variation i gitarrmelodin!
Har du testat akustisk bas? Tycker nog att det skulle passa bättre här, men det är iofs inget fel på den som är nu, bara lite väl återhållsam.
Behåll den instrumental - tycker inte det ska vara sång!
Håller med Egghuvud om att du borde kanske "fila" lite på "melodigitarren" i början för att få det helt perfekt! För det är det absolut värt! En skön låt!
equality:
--- Citat från: asti skrivet 24.09.2009, 13:40:34 ---Ja, nu börjar det verkligen likna något! Flöjterna förstärker bra och det är lite mer variation i gitarrmelodin!
Har du testat akustisk bas? Tycker nog att det skulle passa bättre här, men det är iofs inget fel på den som är nu, bara lite väl återhållsam.
Behåll den instrumental - tycker inte det ska vara sång!
Håller med Egghuvud om att du borde kanske "fila" lite på "melodigitarren" i början för att få det helt perfekt! För det är det absolut värt! En skön låt!
--- Slut citat ---
Kan testa den där basen, ja du vet som skallrar på F:et. Tar emot som fasen att spela in guran igen. Finns det inget annat sätt? :ph34r: Tack ändå för schysst pep-talk! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida