Forum > Färdiga produktioner

equality & ydderF - September

<< < (5/16) > >>

Åsa:
helskönt! Håller med Hogge där om sången, låt gitarrerna leka själva i den här låten!  :D

equality:
hogge: Nu är detta inte nån som helst liveinspelning utan ganska mycket efterarbete i datorn. Kul att du gillar detta och tänka dig den rent instrumental. Thnx.
Plinka: Kul! Tack Plinka!  :)
Åsa: Vaddå? Vill du inte sjunga på mina låtar längre?  :unsure:  Närå skojar bara.  :D Glad att du tänka dig denna instrumental och jag lutar  åt samma håll. Behöver utvecklas mer med tredjeteman och ett stick. Bara det!  :rolleyes:

Ytterligare lite mix-fix i versionen högst upp och kommer inte från att vä guran i B-temat låter lite ostämd.  :(

Harmonica mike:
Då skall vi se Micke..Jag fick en timmes lucka ikväll och satte basen som jag tänkte den i mitt huvud då jag anade trummorna långt bak i mixen vid första lyssningen.Inte så lätt att lira till,men trummorna var lite högre på "special verren" jag fick..så jag tror det sitter tight.

Passar passar inte,ja jag vet inte - men så här låter det i vart fall..Liret kommer in där trummorna börjar och to the end..

TAGIT BORT LÄNKEN DÅ LÅTEN ÄR KLAR.

Mike

Avslappnad:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.09.2009, 22:22:11 ---Då skall vi se Micke..Jag fick en timmes lucka ikväll och satte basen som jag tänkte den i mitt huvud då jag anade trummorna långt bak i mixen vid första lyssningen.Inte så lätt att lira till,men trummorna var lite högre på "special verren" jag fick..så jag tror det sitter tight.

Passar passar inte,ja jag vet inte - men så här låter det i vart fall..Liret kommer in där trummorna börjar och to the end..

Mike

--- Slut citat ---

Supernajs! :) Men oj vad jag skulle vilja höra detta lir på en bandlös bas. ;)

equality:
Jäkligt bra lir Micke! Kan mycket väl tänka mig att låten tar en mer jazz-jammig vändning med synthar etc. Förmodligen med annat gitarrlir också. Skulle ändå vilja ha en mer "strikt" version med begränsad intrumentering och längre, svepande bastoner. Inget som hindrar två helt olika versioner.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion