Kontrollrummet

The Real Ruff Racoon - Saddle White Horses

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TheRealRuffRacoons

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 24
  • Our mission: Be-bop-a-lula
    • Visa profil
LÅTNAMN:          Saddle White Horses
ARTIST/GRUPP:   The Real Ruff Racoons
GENRE:              Live
LÅTLÄNGD:         3:11
KOMPOSITÖR:     The Real Ruff Racoons
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE: 14
INSPELNINGSÅR:   2009
FORMAT: mp3

Hallå There
Now we kan spika språkket hyggligt.
This sång är like a themesong för oss som we alltid slutar våra Livegigs med. Denna comes from IsleOfWhite festival i june Now changed to a recording from Sussex
Please comment either nåt.

1 drummer
1 bass
2 organists
6 guitarrs
1 on piano
2 on song
« Senast ändrad: 31.07.2009, 11:32:58 by TheRealRuffRacoons »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Lite Britpop-vibbar åtminstone i början, gott. Kul med växelsången även här. Klämkäck refräng den men faller mig inte riktigt på läppen det gör däremot versen. Mixen är ursäktad då det  en live-upptagning från Isle of White. Plze notify next time you play in Scandinavia!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Lite Britpop-vibbar åtminstone i början, gott. Kul med växelsången även här. Klämkäck refräng den men faller mig inte riktigt på läppen det gör däremot versen. Mixen är ursäktad då det  en live-upptagning från Isle of White. Plze notify next time you play in Scandinavia!  :D

 :rolleyes: Fasen det var jag som hittade på refrängen jaja man får väl hålla sig till verser i framtiden då.
Ek
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Ja vad fanken boys,spelglädje så det skriker om det!

Lite live stök över mixen,stör inte på någotvis,passar tanke och koncept.

Lite meeer arena sound på Biken dock,burk ljudet från röden drar som en tyfon i en telefonlur.Men vad vet jag,ni kanske var i florida och spelade på en utomhus scen  :lol:
Eddie Vin healeys mick låter bra!
Häng ljudteknikern i rå nocken till nästa live gig om han inte rattar till Hojens mick.

Rocka på och skicka en flygbiljett till nästa gig så jag får vara med och lira  :P

"Why don´t we gather our forces and aim for the moon",tänkvärd strof som skulle kunna utvecklas om man ser till alla enskilda talanger på KR..

Mike


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja vad fanken boys,spelglädje så det skriker om det!

Lite live stök över mixen,stör inte på någotvis,passar tanke och koncept.

Lite meeer arena sound på Biken dock,burk ljudet från röden drar som en tyfon i en telefonlur.Men vad vet jag,ni kanske var i florida och spelade på en utomhus scen  :lol:
Eddie Vin healeys mick låter bra!
Häng ljudteknikern i rå nocken till nästa live gig om han inte rattar till Hojens mick.

Rocka på och skicka en flygbiljett till nästa gig så jag får vara med och lira  :P

"Why don´t we gather our forces and aim for the moon",tänkvärd strof som skulle kunna utvecklas om man ser till alla enskilda talanger på KR..

Mike
:D Tack HM - ja Live och Ös var tanken med projektet trevligt att du uppskattar lyriken också. Stefans voice har varit svårrattad ja  kan det vara den röde som är skurken säger du? Ok ja jag får inte till den bättre i alla fall.. Ska be Grävlingarna skicka ut entré och flygbiljetter till nästa gig.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Kul live fejk! Verserna är riktigt bra, refrängerna kanske inte når samma klass men passar bra ändå.
Instrumenteringen är en aning ojämn... Trummisen/arna borde sparkas, basisten borde dyka upp på spelningarna istället för att hänga med groupies. Alltså, det här skulle kunna låta riktigt bra med bättre trummor och en hörbas bas!
DON'T PANIC


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Lite Britpop-vibbar åtminstone i början, gott. Kul med växelsången även här. Klämkäck refräng den men faller mig inte riktigt på läppen det gör däremot versen. Mixen är ursäktad då det  en live-upptagning från Isle of White. Plze notify next time you play in Scandinavia!  :D
We hoppas at du can join in and play with us - your exellent Ledin-cover
Teh beauty of the refrain will be reveeld in an other contex - (dont tell Mr Echo)
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ja vad fanken boys,spelglädje så det skriker om det!
Lite live stök över mixen,stör inte på någotvis,passar tanke och koncept.
Lite meeer arena sound på Biken dock,burk ljudet från röden drar som en tyfon i en telefonlur.Men vad vet jag,ni kanske var i florida och spelade på en utomhus scen  :lol:
Eddie Vin healeys mick låter bra!
Häng ljudteknikern i rå nocken till nästa live gig om han inte rattar till Hojens mick.

Rocka på och skicka en flygbiljett till nästa gig så jag får vara med och lira  :P

"Why don´t we gather our forces and aim for the moon",tänkvärd strof som skulle kunna utvecklas om man ser till alla enskilda talanger på KR..

Mike
Tack !
Ursprungstanken var ju att alla på Kr skulle vara med unisont i frefrängen - gather our forces!
Om du vill vara med och lira så har we en in the can som du kanske skulle kunna tänka dig hoppa in och dra lite på mountharpan
Burkljudet från röden?? - jag sjunger i en GA project TC1 - det är min naturliga röst som är som en tyfon  :D
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Rattle
De däringa hörbasa basarna är svåra att få tag på - barasåruvet!  :D
Tack för putting us on
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Va f-n E - hade vi publik på den spelningen - kommer inte ihåg ... hmmm
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad TheRealRuffRacoons

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 24
  • Our mission: Be-bop-a-lula
    • Visa profil
Kul live fejk! Verserna är riktigt bra, refrängerna kanske inte når samma klass men passar bra ändå.
Instrumenteringen är en aning ojämn... Trummisen/arna borde sparkas, basisten borde dyka upp på spelningarna istället för att hänga med groupies. Alltså, det här skulle kunna låta riktigt bra med bättre trummor och en hörbas bas!
The drummers where sacked after that show and the local arbetsförmedlingen missunderstood us so we ended up with a Basset instead of a bassist. Men we har nu laddat up from the konsert i Sussex one week later. Funny enough med the same audience. Ebenezer is back on drums.
Swansie J


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu först har jag hittat det här originalet. Jag trodde efter lyssning på Cykelns version att det var ett känt band som gjort originalet   :unsure:

Nåja, här kämpar gubbarna så gott det går. Basen lyser lite med sin frånvaro och det är en ruffig liveversion.

Kul att lyssna på "The real..."
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Låter som att ni spelat in detta efter att ni avverkat vårat snapshäfte med 40 snapsvisor!  :)
Nej, skämt åsido - spelglädjen smittar av sig, men rent inspelningstekniskt finns ju en del övrigt att önska! (Men det var väl inte det ni var ute efter!)
Kul live-stämning, men jag tror det skulle förstärkt rätt mycket om basen vore fylligare!
Keep rocking you ruff racoons!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ny bas är på G men också ny mixning så den som lever får se. ja eller höra då!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
MaxB
Kul att du hittat originalet - och du trodde ju alldeles rätt att det var ett känt band!
Det är klart att det är ruffigt - dom är det dom heter  :D

asti
Jag har hört att dom körde häftet fram och tillbaks - men vet inte om det är en skröna
Thank you musiclover - they sure will!  :D

Eko
F-n gick den verkligen i G?  :D
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten