Kontrollrummet

CPG - out of the sky

gäst · 55 · 5392

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

cpg

  • Gäst
.
« Senast ändrad: 24.10.2009, 16:47:15 by cpg »


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 450
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Din röst låter bekant. Har du ett svenskt alter-ego som lurar nånstans?

Bra låt med ett vackert arr. Inte mycket att klaga på egentligen. Mer än slutackordet som hade låtit snyggare på gitarr.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
3 minuter poplåt, nåt att ha?

Börjar med ljud som inte övertygar. Sen kommer vacker sång och vackert arrangemang från nån som måste älska sin Beatles. cpg (cykel på gång?) gör skön musik!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


cpg

  • Gäst
3 minuter poplåt, nåt att ha?

Börjar med ljud som inte övertygar. Sen kommer vacker sång och vackert arrangemang från nån som måste älska sin Beatles. cpg (cykel på gång?) gör skön musik!

OK, du gillar inte clavian! Visst, Beatles är bäst! cykel på gång???


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou CPG!
Om Beatles skulle födas idag skulle dom låta just såhär, själv uppvuxen i dom pöjkarnas tidevarv så gillar jag naturligtvis detta. Mix o balans ger ju lite att önska men å andra sidan just så lär det ju för 40 år sen. Snyggt lirat o sjunget med genuina Beatlesstämmor! Kunde ju tro att detta är en melodi av Beatles som hittats på vinden i Göfästa ungdomslokal i förra veckan!
Okei, om nåt ska sågas på så e det nog instrumentet som liras som komp till sången i introt, den låter nog lite "corny", kanske lite mer reverb o delay på den så blir den åxå lite mer "levande"!
Bra jobbat! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


asti

  • Gäst
Tjou CPG!
Om Beatles skulle födas idag skulle dom låta just såhär, själv uppvuxen i dom pöjkarnas tidevarv så gillar jag naturligtvis detta. Mix o balans ger ju lite att önska men å andra sidan just så lär det ju för 40 år sen. Snyggt lirat o sjunget med genuina Beatlesstämmor! Kunde ju tro att detta är en melodi av Beatles som hittats på vinden i Göfästa ungdomslokal i förra veckan!
Okei, om nåt ska sågas på så e det nog instrumentet som liras som komp till sången i introt, den låter nog lite "corny", kanske lite mer reverb o delay på den så blir den åxå lite mer "levande"!
Bra jobbat! :)

h.  johan

Rätt mycket Beatles-rip-off! Dock lite rörig mix, tycker jag.
Vad menar du med Göfästa ungdomslokal? Var det där du höll till i din ungdom, Mahan?  :)
Med lite puts och rattande kan det nog bli ett hyfsat slutresultat! Kämpa på!
(PS! Påminner inte rösten lite om mig på sina ställen?)
« Senast ändrad: 14.09.2009, 21:21:37 by asti »


cpg

  • Gäst
Tjou CPG!
Om Beatles skulle födas idag skulle dom låta just såhär, själv uppvuxen i dom pöjkarnas tidevarv så gillar jag naturligtvis detta. Mix o balans ger ju lite att önska men å andra sidan just så lär det ju för 40 år sen. Snyggt lirat o sjunget med genuina Beatlesstämmor! Kunde ju tro att detta är en melodi av Beatles som hittats på vinden i Göfästa ungdomslokal i förra veckan!
Okei, om nåt ska sågas på så e det nog instrumentet som liras som komp till sången i introt, den låter nog lite "corny", kanske lite mer reverb o delay på den så blir den åxå lite mer "levande"!
Bra jobbat! :)

h.  johan

Tjena!
Tack så hemst mycke för allt beröm, men oxå för bra kritik!
Var e Göfästa för nåt?
Instrumentet i början skulle likna början på "Lucy in the sky....." lixom.....eller nåt
Ska försöka fixa till mix o balanns......


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Var e Göfästa för nåt?
Ska försöka fixa till mix o balanns......
Tjou cpg!
Jo serru, Göfästa är bara ett exempel på vad lokalen som låtarna hittades i kunde heta, bara nåt som kom  till i min skalle när jag lyssnade.. och gillade!
Och det där med mix o balans var en jämförelse med dagens krav på mixning, om det blev oklart så säger jag det en gång för alla, gillar låten just som den är, bara dendär lilla greijen i början fixas så är jag nöjd och låten hamnar på min lista! :)
BTW, vad baserar sin förkortningen CPG på?
Kör hårt, want more!

h.  johan
« Senast ändrad: 14.09.2009, 21:34:40 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 407
    • Visa profil
    • SoundClick
PS! Påminner inte rösten lite om mig på sina ställen?

Hmm, hmm...  :huh: Tänkte just skriva nåt om skivor till kaffet och Smålandskogarna...  -_-
Låter som the Rutles varit i farten med den där "nästan-beatles-känslan" och Tragical History Tour.
Bra! Fina harmonier och arrangemang. Sitaren i början låter illa som från nån gammal general midi sampling.
Annars snygga ljud. Körerna jättebra. Jag tycker ju mixen är bra men är ingen guru på sånt.
Välkommen hit och Ha're bra(ma)!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 256
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Härlig låt och skönt arr o sång från Småland. Rasslar det inte lite ibland i mixen t.ex. vid 167 och 171 på KR-spelaren?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


cpg

  • Gäst
Var e Göfästa för nåt?
Ska försöka fixa till mix o balanns......
Tjou cpg!
Jo serru, Göfästa är bara ett exempel på vad lokalen som låtarna hittades i kunde heta, bara nåt som kom  till i min skalle när jag lyssnade.. och gillade!
Och det där med mix o balans var en jämförelse med dagens krav på mixning, om det blev oklart så säger jag det en gång för alla, gillar låten just som den är, bara dendär lilla greijen i början fixas så är jag nöjd och låten hamnar på min lista! :)
BTW, vad baserar sin förkortningen CPG på?
Kör hårt, want more!

h.  johan

Ålrajt, då e ja me!
Ska göra va ja kan för att fixa grejjen i början!
CPG = Cool Party Guy!  B)


cpg

  • Gäst
PS! Påminner inte rösten lite om mig på sina ställen?

Hmm, hmm...  :huh: Tänkte just skriva nåt om skivor till kaffet och Smålandskogarna...  -_-
Låter som the Rutles varit i farten med den där "nästan-beatles-känslan" och Tragical History Tour.
Bra! Fina harmonier och arrangemang. Sitaren i början låter illa som från nån gammal general midi sampling.
Annars snygga ljud. Körerna jättebra. Jag tycker ju mixen är bra men är ingen guru på sånt.
Välkommen hit och Ha're bra(ma)!
The Rutles? Hette den inte "Magical Mistery Tour"?
Nix sitar utan Clavia, ett flummigt "pianoljud" jag hittade....
Ni verkar väldigt schyssta å så mot nykomlingar, det tackar vi för.....


cpg

  • Gäst
Härlig låt och skönt arr o sång från Småland. Rasslar det inte lite ibland i mixen t.ex. vid 167 och 171 på KR-spelaren?

Hur visste du att ja va från Småland? Jo, ja fick me nåt skit i slutmixen, som ja inte vet vart det kom från!
Måste kanske köra om nåt spår........


cpg

  • Gäst
Din röst låter bekant. Har du ett svenskt alter-ego som lurar nånstans?

Bra låt med ett vackert arr. Inte mycket att klaga på egentligen. Mer än slutackordet som hade låtit snyggare på gitarr.

Va e alter-ego för nåt? Ett instrument?
Ja tror det skulle bli konstit om bara slutakordet var en gitarr.....


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 407
    • Visa profil
    • SoundClick

The Rutles? Hette den inte "Magical Mistery Tour"?


Monty Pythons Beatlesparodi
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Jamenvisst! Väldigt bekant är det ju  ;), och väldigt bra! (här yrade jag nåt om rörigt men det stod inget om det såg jag sen haha. Så nä, det händer mkt på ett snyggt sätt.. menar jag då, bla bla)  En riktigt bra låt, och snyggt sjunget  :D

Måste säga att den dialektala touchen på det engelska uttalet gjorde sig mycket bra  B)

Vill också höra mer av detta

hejsvejs!

« Senast ändrad: 15.09.2009, 00:02:14 by Åsa »
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs



cpg

  • Gäst
Jamenvisst! Väldigt bekant är det ju  ;), och väldigt bra! (här yrade jag nåt om rörigt men det stod inget om det såg jag sen haha. Så nä, det händer mkt på ett snyggt sätt.. menar jag då, bla bla)  En riktigt bra låt, och snyggt sjunget  :D

Måste säga att den dialektala touchen på det engelska uttalet gjorde sig mycket bra  B)

Vill också höra mer av detta

hejsvejs!


Gött att det gillas!
Dialektal touch - nej, nån sån plug använder jag inte! Bara lite reverb/delay.....


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare Asti.

Ja det finns väl nån anledning till att du har ett alter ego  :D,men så lite kommentarer har du väl inte på dina låtar så du måste kommentera dig själv  :P :lol:

Nåväl,det oooar lite om basen i mixen.Skära lite där,annars störde jag mig inte på nåt,tycker det funkar rätt bra.Skönt med skånskan på engelska,det gillade jag!

Låten är väl inte min påse direkt,så jag uttalar mig inte om den.Bra utfört/lirat/mixat dock på alla plan.

Rock on mate

Mike


cpg

  • Gäst
Tjenare Asti.

Ja det finns väl nån anledning till att du har ett alter ego  :D,men så lite kommentarer har du väl inte på dina låtar så du måste kommentera dig själv  :P :lol:

Nåväl,det oooar lite om basen i mixen.Skära lite där,annars störde jag mig inte på nåt,tycker det funkar rätt bra.Skönt med skånskan på engelska,det gillade jag!

Låten är väl inte min påse direkt,så jag uttalar mig inte om den.Bra utfört/lirat/mixat dock på alla plan.

Rock on mate

Mike
Verka som ni förväxlar mej med nån annan!
Ljudkortet ja använder är ett RME och inte Alter Ego, har aldrig hört talas om de!
Skånska stämmer inte heller - ja e från Småland!
Kul i alla fall att du tycker det e bra utfört....


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 256
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag har inget emot DPG heller men CPG skriver och framför riktigt god musik. Mera Coola killen.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 450
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Om det är så CPG är Astis alter ego så börjar man undra. Litar vi inte på att vi får rättvisa kommentarer om vi är oss själva? Tänker på några andra alter egon här också och hel bunt andra som byter namn då och då.

Har detta blivit en alltför lite klubb för inbördes beundran för att man ska våga kommentera ärligt?

Om det nu är så att CPG är en ny unik användare ber jag om ursäkt.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Riktig bra var detta!..schysst sångröst och en skitbra låt! Härligt! /C


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Härligt snyggt ljud på rösten
Bra pastisch med en hel del rätt rekvisita - ja faktiskt lite JL över rösten på en del ställen och titeln förstås
En låt som hade hamnat högt i den almost to be festivalen som inte blev
Antar att den oifyllda låt/band-informationen symboliserar TWA
You passed the audition
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Trummorna låter iallafall inte Ringo. Kompet är för rakt, borde vara mer synkoper, trummorna gör det ibland men det andra följer inte med.  John Lennon lite, men säkert en av hundratals han haft liggandes på nån demotejp - men det är inte dåligt ändå - den jämförelsen!
Sen mindre reverb på sången men behåll delayet, om det är nåt sånt.
Gillar körena och tamburinen mycket.
Och inte är det asti, väl? Lite mystik här. Men när jag börjar läsa CPG:s kommentarer så är det nog han, och sen HM:s övertygelse.
"Ja, hon är bra" där sprack sömmen i förklädnanden


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 256
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Om det är så CPG är Astis alter ego så börjar man undra. Litar vi inte på att vi får rättvisa kommentarer om vi är oss själva? Tänker på några andra alter egon här också och hel bunt andra som byter namn då och då.

Har detta blivit en alltför lite klubb för inbördes beundran för att man ska våga kommentera ärligt?

Om det nu är så att CPG är en ny unik användare ber jag om ursäkt.

Ähhh Wernis se det som en kul grej bara. Dyster har blivit cool thats it. I like it.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag kan säga direkt på CPGs sätt att skriva i tråden att det inte är Asti :)
 

(Men jag har förstås inte hört låten.)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 256
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag kan säga direkt på CPGs sätt att skriva i tråden att det inte är Asti :)
 

(Men jag har förstås inte hört låten.)
Ett bra tips är ju då att du bör lyssna på låten Per  :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Trams ;) Du tyckerj u jag låter som Zlatan, och jag är inte ens från Malmö :lol:
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 256
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Trams ;) Du tyckerj u jag låter som Zlatan, och jag är inte ens från Malmö :lol:
Nej nu missförstod du mig Per jag tycker att du lirar fotboll som Zlatan men att du sjunger som satan :blink:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Så är det :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Trams ;) Du tyckerj u jag låter som Zlatan, och jag är inte ens från Malmö :lol:
Nej nu missförstod du mig Per jag tycker att du lirar fotboll som Zlatan men att du sjunger som satan :blink:

Med all respekt och en stor portion välvillig humor! :wub:
Den var bäst hittills!   :lol: :lol: :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


cpg

  • Gäst
Jag har inget emot DPG heller men CPG skriver och framför riktigt god musik. Mera Coola killen.


Inte för jag föstår DPG, men tack i alla fall.....


cpg

  • Gäst
Riktig bra var detta!..schysst sångröst och en skitbra låt! Härligt! /C

Tack så hemst mycke!


cpg

  • Gäst
Härligt snyggt ljud på rösten
Bra pastisch med en hel del rätt rekvisita - ja faktiskt lite JL över rösten på en del ställen och titeln förstås
En låt som hade hamnat högt i den almost to be festivalen som inte blev
Antar att den oifyllda låt/band-informationen symboliserar TWA
You passed the audition
Jag har gott om hår, behöver ingen pastich! Låter jag som Johan Lindeberg???
Va e almost to be festival för nåt? TWA?
Verkar som du gillar.......