Forum > Färdiga produktioner
ydderF - Makalu Adventure Operator
Yllet:
ydderF, vad jobbar du med?
Du verkar ha all tid i världen att skriva och spela in låtar, jag blir avundsjuk! Det är ju norrmän som ska ja avundsjuka på svenskar, och inte tvärt om :(
/Jon
Gurano:
--- Citat från: ydderF skrivet 12.09.2009, 15:32:07 ---Nope, jag gillade aldrig Kula Shaker... Men tack endå ;)
Men derimot The Beatles tycker jag är världens besta band, färdig diskuterat :D
Det är nog dom jag är inspirerad av.
--- Slut citat ---
Där ser man :huh: - din låt skulle mycket väl ha platsat på deras platta: Peasants, Pigs & Astronauts. Den påminner oxå stundtals om Sgt Pepper. Kula har gjort en del skit, men har du inte hört ovan nämnda platta så kan jag rekommendera den - ge den en chans, färdig diskuterat ;)
Ha det gott
Gurano
ydderF:
Takk Asti,
men jag måste få samtidig säga at jag blir lite ledsen när du och Tokai skriver saker som:
" då krävs det nog mer finurliga melodier och harmonier." - Tokai
" lite för tillrättalagt och för få överraskningar " - Asti
Tror ni inte at jag vet at jag inte ens har en snöboll chans i helvete at låta som The Beatles?? :angry:
Min tröst er dock at INGEN ANDRA är/var i närheten av vad dom killarna gjorde musikalskt häller.
Den finns et ordtak som heter " Don't rub it in"... :(
Jon,
Jag är heltids musiker.
Och det betyder at i perioder, så är det mindre at gjöra. Oftast i slutet av sommaren och rätt efter Jul/Nyttår.
För det andra så har jag studion hemma, så jag kan recorda när jag vil.
För det tredje, så jobbar jag ganska snabbt, eftersom jag har gjort det så mycket;)
Var inte avundsjuk... Om du gillar det, så bliv lite glad. :)
Det blir jag när jag hör musik jag liker, til ex "Never Turn Around" !
Dividend:
Helskön låt...
Bara bra om du har mycket fritid när du slänger upp sånt här :)
Tycker det låter modernare än Beatles. Kanske menar asti att det låter "radio", själv tycker jag itne det är negativt. Klart är att det finns ett hantverk och en spelskicklighet som skiner igenom.
Bra!
Ola:
ja vad ska man säga :mellow: låter kanon rakt igenom :)
och en härlig låt
indipop on
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida