Tjenare.
Du bjöd på en till,nice!
Lite för mycket reverb på solo guran,inte så tokigt reverberat annars i denna.
Sången skulle jag vilja höra liiite mer,du sjunger grymt bra så upp med den lite till..
Den panorerade sångstämman "lutar"lite höger i ljudbilden ..Balansera upp den så att den hörs i båda högtalarna.Gärna lite utpanorerade,men inte för mycket då låter det konstigt - i lurar är det väl bäst att tillägga ifall nån av dom andra läser detta

Undrar om du inte har dragit leadsången lite höger oxå,iofs kan det vara en begynnande hörselskada som gör sig gällande för mig..Trummor/bas/och leadsång alltid i mitten,givetvis med lite reservation för trumsetet:s olika delar beroende på hur det är inspelat.Bra grundregel som funkar i de flesta låtar..Givetvis kan man panorera ut leadsången höger/vänster lika mycket för ett bredare sound,men som vanligt så gäller sparsamhet.Helheten är det viktiga i mixen..
Nu har jag gnällt nog på dig,måste säga att har du inte sysslat med mixeri tidigare så har du gjort det bra.Ett bra tips som jag kan ge,lyssna på Jon "Yllet" Rinneby:s låtar här på forumet,han kan det här med mixning.Tsmalmbe vår "boss" har full koll,Mahan en annan mixare av klass..
Glöm inte det viktigaste,lyssna och kommentera andras låtar,demoforumet bygger på det.Inte så viktigt om man inte är så hemma på mixeri än,det viktiga är att man är aktiv på demosidan,det genererar kommentarer til de egna låtarna.Man kan ju alltid skriva nåt om låten/framförandet exempelvis.Sen lär man sig mycket av att läsa det som står i demo trådarna..
Nu skall jag rocka lite med dina låtar i hörlurarna..

Mvh
Mike