Forum > Demolåtar
THE NIGHTSONG COMPANY - Love finds a new way
Harmonica mike:
Jaha var det Calle,ja men du och Johan sjunger ju bra också :)
Nå jag editerar inte - lagt kort ligger liksom :lol:
Mycket gött jobbat boys.
Mike
egghuvud:
Tja snygg låt men mixen var inte så rolig. Trummorna och Stråkar/gitarrer flyter ut i ett äcklig dansbandsreverb som gör att allt blir en enda gogga av storvulenhet. Sången är essig vass och lite obehaglig utan djup och värme. Samma med sångreverbet; stort och gör att det tyvärr låter fantasilöst. Basen och pukorna grötar ihop sig i nedre mellanregister. Tycker nog att ni behöver ta lite mer tag om mixen för låten är vacker, körerna bra gjorda och harmoierna är snygga och arrangemanget är helt okej. :)
mahan:
--- Citat från: egghuvud skrivet 10.09.2009, 14:17:55 ---Tja snygg låt men mixen var inte så rolig. Trummorna och Stråkar/gitarrer flyter ut i ett äcklig dansbandsreverb som gör att allt blir en enda gogga av storvulenhet. Sången är essig vass och lite obehaglig utan djup och värme. Samma med sångreverbet; stort och gör att det tyvärr låter fantasilöst. Basen och pukorna grötar ihop sig i nedre mellanregister. Tycker nog att ni behöver ta lite mer tag om mixen för låten är vacker, körerna bra gjorda och harmoierna är snygga och arrangemanget är helt okej. :)
--- Slut citat ---
Svälj :unsure: :wacko: :(
Efter den kommentaren sålde jag alla intrumenten och fundera på att skära av... :mellow:
Näemen skojar, så där blir det när man håller på och hyvlar för länge på en låt. Ska ta nåra lyssningar till så får vi se, lovar inget men bra att du hämtade fram dom svaga punkterna!
Tack Egget för lyssningen o noggrann kommentar! :)
h. johan
Ola:
tjena Mahan och Johan
ja vad ska man säga sitter och lyssnar på lappen och det låter bra !
skön låt. mixen är bra. reverbet passar in i låten lite mjukt mulligt sound typ
lite sista dansen kram låt
bra jobbat !
mys on !
egghuvud:
Vilken förvirring det skapar med så olika inställningar till en mix. Ibland undrar jag om jag har knäck i lurarna . Inte meningen att göra er nestämda, men jag hör vad jag hör. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida