Forum > Demolåtar
THE NIGHTSONG COMPANY - Love finds a new way
mahan:
--- Citat från: Wernborg skrivet 10.09.2009, 18:14:32 ---Får hålla med Egget om att det dryper om låten. Som i sig är riktigt fin. Jag tror att det skulle bli betydligt mer Commodores och betydligt mindre dansband om ni drog ner ordentligt på reverbet. Sången tycker jag är för hög också.
Bra jobbat.
--- Slut citat ---
Tjou Steffo!
Ååålrait, då kommer vi in på hal is och börjar diskutera dansbandsmusik, för det är väl greijen på dansbanornas lördagskvällsutbud runt om i landet.... :unsure: :P :lol:
Näemen skämtet åt vänster och "sanningen" till höger, men meningen är att låten skall drypa. Lovar att kolla över sångnivån och möööijliktviis ännu kolla på det drypande söööna reverbet :D
Tack för lyssningen och att vi inte blev helt knivstuckna! :)
h. johan
spacetrucker:
Jepp, skoj när folk tycker :D ...tänk om man lade upp en låt och ingen sade ett knäpp :unsure:
Och som Johan sade, det är meningen att denna skall drypa, den var smörig redan från första spåret... faktum är att vi var tvugna att rengöra micken tre gånger under inspelningen :lol:
Tackar för lyssning och åsikter
Space
Eddi:
Lite för torr mix här - ni kanske ska lägga på ett reverb eller nåt :D
Nej en underbart smörig låt med rätt inställning och bokad som sistadansenlåt 02.45 en given kioskvältare eller kiosk? nå något hjälper den säkert till att välta i alla fall.
mahan:
--- Citat från: Eko skrivet 10.09.2009, 19:38:48 ---Lite för torr mix här - ni kanske ska lägga på ett reverb eller nåt :D
Nej en underbart smörig låt med rätt inställning och bokad som sistadansenlåt 02.45 en given kioskvältare eller kiosk? nå något hjälper den säkert till att välta i alla fall.
--- Slut citat ---
Tjou Eko!
Varför välja en lite kiosk om det finns ett stadshus? :o :wacko: :unsure: :mellow:
Kul att du hittar nåt gött i smörjan! :P :lol: :D
Tack för lyssningen o kioskstympningen! :)
h. johan
Harmonica mike:
Tjena,olika kommentarer om reverbet..
Jag tycker att det sätter låten i rätt genre och passar sålunda alldeles perfekt. Visst en torrare mix skulle låta annorlunda,men jag håller med er boys en sån här låt skall drypa av flott och smält smör.
Gillar låt och reverb :)
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida