Forum > Demolåtar
3:31
Mutz:
Låter snyggt och bra... men oj vad segt det blev tillslut. Känns lite som postrock men med lite för lite melodier. Lite mer sköna slingor och liknande. Sedan är det klart att blir skillnad när sången kommer på.
Bone:
Ny version med sång uppe. Bara slask och inte fixat den så mycket. Men nu hör ni hur det ska vara. Kom gärna med mer kommentarer och tips om ni orkar.
Ska lägga bas och gitarrsolo ikväll. Ny version kommer sen. Antingen här, eller om jag känner mig nöjd, i färdiga demo sektionen.
mahan:
Sitter o lyssnar och överväger kommenterandet eftersom du säger att det är bara slask, men ok..
(Troligtvis version 2 jag kommenterar)
Betydligt mer intensitet nu, med solot i intron och sången. Fint jobbad sång, saknar den dock efter halva låten, kanske det kommer mera. Basen kommer att göra susen med stadigt botten åt låten. Lite svårt att uppfatta textens innehåll, söker en bindning till plinkeplonk pianot, om låtens atmosfär absolut måste ha det kvar så ok, annars tycker jag du ska söka ett annat sound, kanske mer klock, ja kanske t.om kyrklocksound.
Trummorna kanske kommer att bli ett litet problem, att få EZ att sitta i en stor ljudbild är inte lätt, nu ede ju för mycket "room".
Och partiet 7:00-8:13 behöver en noggrann kollning, lite rörigt, allt lixom påvarann.
Men fortfarande gillar jag helheten och ideén i låten, mångsidig och kräver mycket j0bb. :)
Väntar på the final result!
h. Johan
Light Head:
Trevligt och skön känsla och inlevelse.
Det funkar bättre med gitarrplocket nu när det är sång på! (Men bara "bättre"!)
Om du kan variera cymballjudet i ton och anslag så blir det en rejäl höjning av totalkvaliteten tror jag. Men det är ju jag och vad vet jag om trummor? Roland gjorde bra trummor på 80-talet, och Linn oxo! (TR-808 och Linndrums) hehe
DåligtGehör:
Mycket är snyggt och vemodigt skönt i den här låten!
Början är riktigt bra! Den långsamma sången känns helt rätt. De smutsiga stråkarna passar faktiskt.
Den här pianoprylen som börjar efter 4 min tycker jag kunde få vara lite mer händelserik. Behåll grunden men lägg till lite i högerhanden. Korta snabba fraser med mycket pauser. Ibland tätt ibland bara enstaka. Leksakspianot som kommer in senare är inte så kul här. Det blir även för mycket stelmonotont över partiet så som det låter och utvecklas. T.o.m. trummorna och gitarrer kör bara rakt. Skall partiet vara så långt så låt stråkarna komma in och göra något mer spännande och skippa ta-ta-ta-ta gitarren.
Tycker nog annars att partiet kunde vara kortare och att du lät sången åtarvända.
Detaljer:
Ett djupare trumljud hade nog varit att föredra. (Inga "synttrummor" bara för allt i världen).
Låt "trummisen" spela lite "jazzigare". Exempelvis lite mindre monotont på riden. Lägg även lite triolflams istället för vanliga slag ibland om det går med det du har. Låt trummisen ibland göra mer smyckningar med olika cymbaler. Gärna småcymbaler.
Jag hade nog försökt att variera gitarrapreggiot. Det blir lite statiskt och väl repetativt. Ett alternativ är att upprepa det direkt när det är färdigspelat, som ett eko/delay (kanske på ett annat instrument) och sedan ha ett lite längre uppehåll innan nästa arpeggio. Fylla ut med en annan lite mindre påtaglig sak om det behövs.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida