Forum > Demolåtar
zzeb - Where life is burning slow
zzeb:
En låt ur min byrålåda som jag prånglat in i Cubase.
Nu med Vintage kitet (efter tips från Harmonica Mike).
Hade tänkt klanka på pianot på nått spår också, det kommer senare när jag gruvat mej färdigt för keybordet.
Kom gärna med kritik/förslag!
LÅTNAMN: Where life is burning slow
ARTIST/GRUPP: zzeb
GENRE: rock
LÅTLÄNGD: 4:28
KOMPOSITÖR: zzeb
PRODUCENT: zzeb
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Var lite snabb, här är länken!
http://www.speedyshare.com/998276715.html
bjurte:
Intressant låt!,NOT !! :huh: :rolleyes:
Ett tips till förbätring skulle ju kunna vara att slänga upp en länk oxo ? :lol: :lol:
Edit: Sådär ja!Nu hörs det,Bra popig Amerikansk bilåkar-rock.Fn. va bra du sjunger,bra gitarr-sound har du oxo fått till
Trummorna däremot tycker jag du kan 'vässa' till en hel del,dom har lite för mycket filt över sig.
Fixa till trummorna och kanske lite mer diskant på basen,så har du en kanon produktion..
egghuvud:
Jo det är verkligen en skitbra låt. Snygga harmonier och bra genomfört. Det finns en del småsaker i produktionen. Det låter lite våt filt över hela ljudbilden tycker jag. Känns som du lagt på någon konstig effekt typ en stereoexpander eller nåt?
Hmm Trummorna är det största problemet för mig. Det låter midiprogrammerat oengagerade och blir lite för onyanserade. Gitarrljudet är bra, men rummet känns väldigt litet. Svårt att sätta fingret direkt på vad det är som inte får det att riktigt lyfta, men det känns som att alting borde höjas eller pressas upp. inte rent volymmässgit då men ... äsch jag kan inte riktigt förklara.
Ett tag fick jag så där riktigt starka Thin Lizzy vibbar fast mjukare. :)
Jag gillade inte riktigt breaket där vi 3.25 det känndes som som låten tappade helt och inte riktigt återhämtade sig efter det. Men det är en smaksak. Och slutet var konstigt. Skall det tonas eller?
:)
Harmonica mike:
Tjena zebben.
Låter skitbra detta,grymt sound på drumsen :)
Lite tung bas kanske,sänk bara volymen lite på den så sitter mixen bra.
Lägg ett svagt reverb för lite(men bara lite)större scen på mastern,tror att mixen lyfter lite till då åt egghuvudets tankar - lite filt nu...Det botar du med att lyfta lite i höga mellan låga diskanten,iofs också en masteringsfråga.
Fixa slutet också..
Nu låter prodden studio klass,rent och snyggt,förutom den tunga/höga basen.Skitbra med andra ord och vilken låt!
Reverbet på mastern kan också bli en masterings fråga,nåt skall ju dom också göra!
As grymt jobbat här,diggar som fasen!!
Mike
Jocke:
Håller med om att slutet var lite orginellt och överaskande! :)
Det här var skitbra! Som Mike säger - lite mycket bas. personligen skulle jag vilja få upp framför allt trummorna men gärna gitarren för att det ska rocka lite mer! Bra jobbat!
/Jocke
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida