Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/JT - Furious fusion
Harmonica mike:
Oj,här har det rasslat på :)
Nåväl boys and girls:
Lyssnat på denna typ 429ggr..Synd att jag lade bas först och fixade trummorna sedan mot det - borde ha varit tvärtom.Försökte fixa drumsen mot basliret,inte så lyckat kanske..Alldeles för mycket jobb för att fixa nya trummor och ett mera funkigt baslir..Dels kan jag inte lira funkbas(antar att det är slapbass som avses),det tar för lång tid att träna in och så måste jag ha nån som visar hur man gör - konkreta exempel alltså.Så vi får leva med denna i nuvarande tappning förutom ett pianofix som JT fixat,och det slänger jag in under morgondagen.Kul att orgeln gick hem samt trummorna,personligen tycker jag att det finns en grym tanke med basliret mot JT:s prylar.Det är alltså ingen slump att jag lirade basen på detta sätt,men det är ju jag det :D
Om nån av forumets basister vill testa att lira - kör så det ryker - och be mig om en fil utan bas.
Tack alla för vänliga kommentarer på denna fusion historia.Vi stoppar här JT efter att jag dragit in din nya pianofil,såvida ingen annan basist vill testa.
Mike
cykeln:
Lite livkänsla här
Källarklubb, dämpad belysning
gott sväng
Jag gillar basliret, hammonden är god
Snyggt pianodribbel
Harmonica mike:
--- Citat från: cykeln skrivet 07.09.2009, 10:59:12 ---Lite livkänsla här
Källarklubb, dämpad belysning
gott sväng
Jag gillar basliret, hammonden är god
Snyggt pianodribbel
--- Slut citat ---
Thanx man,din kommentar värmer :)
Men vi har varit på den lite till...
###########################
Nytt pianolir utökat moog lir samt nytt baslir under orgelsolot och lite mixeri..Nu vill vi väldigt gärna veta hur det låter.
Så till alla tjuvlyssnare :P på förra mixen:
HUR LÅTER DET NU DÅ?
Mvh
Micael/JT
ydderF:
Coolt!! Där fick man på sig slängbyxorna B)
Bra lirat på alla instrumenten.
Han där EZ Vintage, han kan spela han ;)
Harmonica mike:
--- Citat från: ydderF skrivet 07.09.2009, 13:51:56 ---Coolt!! Där fick man på sig slängbyxorna B)
Bra lirat på alla instrumenten.
Han där EZ Vintage, han kan spela han ;)
--- Slut citat ---
Thanx freddy.
Joru,"Ezbjörn Vintage" han är grym han.Jag har fattat att du lirar med hans äldre brosa,som är något tightare :lol:
Tvekar dock lite på basens volym i denna..är den för hög?
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida