Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/JT - Furious fusion
Eddi:
--- Citat från: Avslappnad skrivet 03.09.2009, 23:09:46 ---
--- Citat från: Tokai skrivet 03.09.2009, 22:13:03 ---Ganska rörigt i början. Kanske in med en typ hihat redan där, som marker takten eller lättare cymbalträffar. Sen blir det go feeling. Men när den där hemska gitarrimitationen på synten - då drar jag åt mig öronerna. Gud, vad jag hatar det ljudet. Har hört det många gångar och lika förfärligt varje gång (tycker jag ialla fall)
Snälla, ge mig ett annat sound varifrån det nu kommer, moog kanske?
--- Slut citat ---
Tack för feedback Tokai! :) Men en stilla fråga, var hör du en gitarrimitation? I början? I sådana fall är det en Les Paul vi pratar om. Senare är det en moog, men inte låter det väl gitarrimitation?
--- Citat från: Eko skrivet 03.09.2009, 22:22:14 ---POFF!!!! Det blev plötsligt 1972 i mitt vardagsrum Egba stod i ena hörnet och blängde avundsjukt. Kanonbra detta grabbar nådde helt det ideal som ni var ute efter alla ljud perfekta att vintage kunde låta så hade jag inte en aning om, Nu e mitt batteri slut.......
--- Slut citat ---
Tackar eko! :) Vad kul att dina associatoner prickade rätt, åtminstone i min värld. :D Egba, det var verkligen då det, lite för ung för att uppskatta det då det begav sig men i efterhand så. ;)
--- Slut citat ---
Ja det är sant jag tyckte nog lika dant om Egba just då - väldigt mycket expriment och liten verkstad först efteråt har jag fattat hur bra det verkligen var. Men det som var bra då var de olika trummisar som fanns och dessa har ni lyckas återvinna på bra sätt - kommer inte på några namn nu - men man lyssnade ju på ett fem-tal vid den tiden som lirade i Gamla Stan i olika kombinationer...
Dividend:
Jag vet inte riktigt hur jag skall förhålla mig till den här musiken. Intressanta harmonier, men känns som ett ändlöst sökande. Fast det kanske är det som är tanken :)
Välspelat iaf. SKön bas. mycket som händer. OCh det gillar jag. :) Men som helhet förstår jag mig inte på det, efter 2 lyssningar. Ger gärna den flera om ni fortsätter jobba på den.
johan s:
jaa vad ska man säga musikaliskt e det ju helt klart
zzeb:
Gött groove! Gillar speciellt hammondliret. Trummorna funkar bra, en hel del jobb nerlaggt där misstänker jag.
Enligt min smak skulle svänga ändå mer med lite funkigare bas istället för så mycket bas solo.
Avslappnad:
--- Citat från: Dividend skrivet 04.09.2009, 14:34:30 ---Jag vet inte riktigt hur jag skall förhålla mig till den här musiken. Intressanta harmonier, men känns som ett ändlöst sökande. Fast det kanske är det som är tanken :)
Välspelat iaf. SKön bas. mycket som händer. OCh det gillar jag. :) Men som helhet förstår jag mig inte på det, efter 2 lyssningar. Ger gärna den flera om ni fortsätter jobba på den.
--- Slut citat ---
Tack Divi! :) Och det kommer vi. Mer på g helt enkelt. ;)
--- Citat från: johan s skrivet 04.09.2009, 18:55:14 ---jaa vad ska man säga musikaliskt e det ju helt klart
--- Slut citat ---
Tack Johan, det räcker för att gör mig glad! :) Då kommer ju faktiskt glädjen vi hade när vi lirade in detta fram. :)
--- Citat från: zzeb skrivet 05.09.2009, 01:19:15 ---Gött groove! Gillar speciellt hammondliret. Trummorna funkar bra, en hel del jobb nerlaggt där misstänker jag.
Enligt min smak skulle svänga ändå mer med lite funkigare bas istället för så mycket bas solo.
--- Slut citat ---
Tack zzeb! :) Javisst är en svängig Hammond skön och HM hanterar den som det vore ett munspel. :) Basen kan jag delvis hålla med om men det är mer på g så... ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida