Forum > Färdiga produktioner

mahan - STUFF IN THE AIR

<< < (6/6)

mahan:

--- Citat från: Tokai skrivet 04.05.2007, 20:55:54 ---
--- Citat från: mahan skrivet 04.05.2007, 19:57:10 ---
--- Citat från: Tokai skrivet 04.05.2007, 19:34:59 ---Härliga 60-talet, va väl f..n inga fel på det eller.... :D (icke medvetet WB)

Och du har förstås helkoll på The Walker Brothers :P

--- Slut citat ---

Ingen aning wem det är!! :lol: :D :lol: :D

--- Slut citat ---

Känner du till Phil Spector? Namnet torde vara bekant med alla som håller på med ljudinspelning. Denne producent bästa inspelning, anser många, var med The Walking Brothers: The Sun Ain't Gonna Shine Anymore.
Snubbarna i The Walking Brothers var två stycken. Den ene sjöng en låg stämma med mycket dist, den andra en ljusare. Ok, så var lektionen slut.

Edit: Fast det var ju väl The Righteous Brothers som hade en bassångare med en fet distad voice, eller vad?

Fast nu när jag tänker efter var det kanske inte så lika i sången, vad jag tidigare skrev. Men din sång är inte dålig för det.
Ibland får man bara såna lustiga associationer

--- Slut citat ---

Okei!
Visst känner jag producent Mr Spector. Men WB ska jag söka upp nånstans, kanske på biblioteket och lyssna på dem. Musik har jag hållit på med hela livet men dethär med inspelning mixning o mastring e väldigt nytt för mig, alla dar inlärs dock nåt nytt. Som sagt, skall studera namnen du gav, oxo nytt, fast gammalt. För mig var det bara Beatles som gällde :D
Tack för infot!

h.  Johan

ynot:

--- Citat från: mahan skrivet 04.05.2007, 20:24:15 ---
--- Citat från: ynot skrivet 04.05.2007, 20:11:11 ---fan piska upp trummisen på allvar han spelar cymbaler över allt o inte på rätt ställe alltid.
gillar rösten o sång melodin ..tänker lite på belleuw från krimson ... skule varigt skit roligt med mera krimson komp till sången ... lite mera smalt vasst o verdo.tror att det skulle serva låten bättre
detta är inte fel men det andra man bli 13 rätt lixsom .

tony

--- Slut citat ---

Jawohl Tony!

skall kolla uppp lite tills morgondagen johan

Ish möhte mit dem drummespilär einigen pratstund getagen :D
Det där med krimson komp, får int riktigt tag på det, kan du ge mig nåt låtexempel?
Det är ju allt helt omedvetet detta att likna nån annan.

h.  Johan

--- Slut citat ---

mahan:
En liten men naggande god BUMP!

Ny version av denna låt, länken uppe i trådbörjan eller:

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=1872.msg26227#msg26227

Mera kommentarer, RIS o ROS :)

mahan:
Ännu en lieten, väldigt försiktig     B     U     M     P   !
Skulle fortfarande ta emot kommentarer, har bättringar skett till det bättre eller det sämre?
Nya versionen är ju fixad med era kommentarer som botten!

h.  JOhan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion