Forum > Färdiga produktioner
mahan - STUFF IN THE AIR
Tokai:
Övergången från vers till refr - där är nåt där som inte känns rätt. Som att det saknas nåt slags crescendo... Det blir nåt slags stopp som inte känns bra
Lite mer reverb än vad jag gillar, dock, men jag köper det, dessutom låter det snyggt.
Känns som att sången inte riktigt beblandar sig med kompet så riktigt bra, kanske för hög.
Snygga körer måste jag säga. Vill ha upp dem också.
Bra sång, du har hittat rätt nivå mellan det låga registret och falsettsången.
Vet inte om det är medvetet - med det hela upplevs av mig som (och nu är jag där igen!!) 60-tal. Tänker lite på The Walker Brothers.
mahan:
--- Citat från: Toby skrivet 04.05.2007, 18:51:23 ---Fin melodi i versen. Jag tycker den är starkare än refrängen. Refrängen känns lite falsk på " us both"? i första versen. . Crashslagen stoppar upp istället för att driva på. Jobba lite mer med dynamiken också så blir det nog en bra "sista dansen låt"! :)
Mvh
Toby
--- Slut citat ---
dANKE SCHÖÖN tOBY!
Könstigt, när man själv får göra melodi, o gör den så svår att den går på gränsen :P Falskhetern = brist på övning. Gillar själv melodin = behöver övas! :D Just, de "us both", verkligt knepigt att få naturligt. O crasharna ses över :)
h. Johan
mahan:
--- Citat från: Tokai skrivet 04.05.2007, 19:12:25 ---Övergången från vers till refr - där är nåt där som inte känns rätt. Som att det saknas nåt slags crescendo... Det blir nåt slags stopp som inte känns bra
Lite mer reverb än vad jag gillar, dock, men jag köper det, dessutom låter det snyggt.
Känns som att sången inte riktigt beblandar sig med kompet så riktigt bra, kanske för hög.
Snygga körer måste jag säga. Vill ha upp dem också.
Bra sång, du har hittat rätt nivå mellan det låga registret och falsettsången.
Vet inte om det är medvetet - med det hela upplevs av mig som (och nu är jag där igen!!) 60-tal. Tänker lite på The Walker Brothers.
--- Slut citat ---
TAkkar Tokai!
:lol: :D :lol: :lol: Härliga 60-talet, va väl f..n inga fel på det eller.... :D (icke medvetet WB)
Skall nog se över detta vers/refrängproblem, ny idé med CRESCENDO! Det lixom alldeles rätt lite "drar andan" i övergångarna.
h. JOhan
Tokai:
Härliga 60-talet, va väl f..n inga fel på det eller.... :D (icke medvetet WB)
Och du har förstås helkoll på The Walker Brothers :P
Emulator:
lyckas bra.
Trummor: lite crashar som ramlar ner i mixen lite då och då som känns...utspridda, lite stelt komp är det kanske, även om det inte är direkt dålight. lite mer småfills kanske, samt mer variation i velocity på virveln.
Bra melodi...och sång, körer o all annat.
Mycket bra körer till och med. Nice akustisk gitarr.
Sånguttrycket påminnder lite om royu orbinson/chris isaak/morten harket.
öh. jo, så är det :)
Sen gillar jag inte alls slut som fadeas.....byt thats just me ,)
bra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida