Forum > Färdiga produktioner

Asti - Sitter i ett minfält

<< < (5/6) > >>

asti:

--- Citat från: ydderF skrivet 06.09.2009, 22:14:49 ---Fucking amazing!!

Det är nåt av det vackraste jag har hört på en låååååååååång stund.
För en låt, för en text!! Respect.....
Avundsjuk och rörd blir jag av å lyssna på den här.. B)

Men om jag kan få lov til att säga en ting:
Tala inte om vad låten handlar om...
För mig handlar den om livet. Jag kände igjen mig direkt, og jag har aldrig varit i nån krig.
Problemet med at säga vad en text handlar om, är att man tar bort magien....
Texten är otroligt vacker helt för sig själv..

--- Slut citat ---
Det var en överraskande trevlig respons!  :)
Kul att du gillar texten och jag lovar att jag inte ska berätta för dig att den handlar om hur kriget drabbar civila, oskyldiga och hur utlämnad och ensam en människa
kan känna sig, som hamnar mitt i krigets kalla verklighet, där ingen lyssnar på dig.  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: Eko skrivet 06.09.2009, 23:14:49 ---Hörde aldrig första versionen - men denna var riktigt bra - äntligen en protestsång med rätt dialekt det var över 30 år sedan senast tror jag :D
Det var ju inte så svårt att räkna ut att det var ett ställningstagande mot krig - skulle funka fint som allsång runt lägerelden också tror jag bestämt.
Snyggt Asti

--- Slut citat ---

Då har jag fått bekräftat att jag har rätt dialekt!  B)
Den är tänkt att fungera runt lägerelden, vid spisen, runt grillen, i kön till gatuköket, eller intill AC:n i bilen. Den är avsedd att vara multifunktionell!  :)
Roligt att du tycker det är bra! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

cykeln:
Jajamen - bra har blivit bättre - nu saknas bara två,tre ljusa kvinnostämmor
och
att du anordnar en distanskurs i hur man får ett sånt där nära ljud på sången

Det fina med texten är ju att den kan tolkas både konkret - krig - och som en liknelse för svåra situationer i livet

asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 07.09.2009, 10:38:16 ---Jajamen - bra har blivit bättre - nu saknas bara två,tre ljusa kvinnostämmor
och
att du anordnar en distanskurs i hur man får ett sånt där nära ljud på sången

Det fina med texten är ju att den kan tolkas både konkret - krig - och som en liknelse för svåra situationer i livet

--- Slut citat ---

"nu saknas bara två,tre ljusa kvinnostämmor" - det har jag alltid saknat!  :)
Det "nära" ljudet är inga konstigheter! Jag sjunger nära mikrofonen (Röde NT2-A) och har lite reverb, det är allt!
Det kanske kan vara svårt att förmedla ett "nära" ljud via en distanskurs....?  :wacko: :)
Roligt att man tolkar texten mer än rent bokstavligt! Så långt tänkte jag inte själv!  :rolleyes:
Också roligt att du tycker låten blivit bättre! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

equality:
Tycker ljudet är än klarare nu än tidigare. Håller med cykeln om text och kvinnokör. Kör hårt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion