Kom på mig själv med att verkligen vilja att det skulle låta bättre än vad det gjorde för jag gillar verkligen musik som är så här egen. Men som det är nu är både ljudbilden och arrangemanget alldeles för brötiga och det låter helt enkelt inte kul. Försöker ge feedback då.
Trummorna är enformiga och det känns som du hittat en loop på 10 sekunder som du klippt ihop. Det funkar inte alls för mig.DEssutom dominerar de ljudbvilden så resten av instrumenten försvinner bort. Sänk trummorna och försäk att få fram resten av instrumenten också.
Gitarrljudet är torrt/trist och låter som du spelat in i en garderob. Basen lyser med sin frånvaro och jag sitter hela tiden och väntar på att den skall fylla tomrummet som uppstår där gitarrfiguren tystnar.
Sångljudet är också torrt och man hör tydligt alla små ljud som uppstår mellan sången smaskande och smackande. Det där får du städa bort. Vad spelar du in med? Vad har du t e x för gitarrgrejor? Har du några trumpluggar?
Positivt är att det låter eget och orginellt och om du bara jobbar vidare med att spela in och använda musikprogram så kan det bli riktigt kul en dag.