Forum > Färdiga produktioner
Dividend feat Plinka
Dividend:
Härligt bow. :) Tack för den!
--- Citat från: equality skrivet 02.09.2009, 00:08:33 ---Stundtals mycket fin pianomelodi 00:38-01:43. Jag tycker att en sådan vacker visa här är arrad för komplicerad. Tror den skulle funka utmärkt med bara piano och sång, möjligen en cello också men inte allt det andra. Jättesnyggt Per! Skall bli kul att följa denna.
edit: Jo, du kan ju inrte börja en låt som heter Lärkan med en sjungande Grönsångare! :blink: Ornitologerna kommer att rasa! :ph34r:
--- Slut citat ---
Haha, får hitta en lärka som är under GNU :) Förra var CC :) Fattar du vad jag snackar om? Inte jag heller.
Iaf, möjligt för komplext, men så får den vara. Får se om nåt stör när sång läggs på. :)
mahan:
Tjou Per!
Ja då fråågar man sig... är detta en lärka eller en perka?
Nåväl, du vet min åsikt om din sång från förut så det upprepas icke.
Men tvungen att dra på smilbanden då man lyssnar på denhär M - u - u - u -siiiken! :D
Har ju inte hört originalet så jämförelsen återstår till senare tidpunkt.
Det som fick mig att lyssna på detta flere ggr var delen från 2:15 till slut. Alldeles otroligt snyggt pianolir+stråk+stäm avsnitt, hoppas du tar den delen och svarvar om den till ett seriöst intrumentalstycke, please! :)
h. johan
asti:
Jättesköna, vemodiga harmonier och jag gillar det enkla arret!
Måste det vara text till sången? Skulle kunna tänka mig en trallande ljus tjejröst, som kom in på valda ställen unisont med pianot i stället!
Dividend:
Tack asti, vi får se hur det här utvecklar sig :)
Dividend:
--- Citat från: mahan skrivet 02.09.2009, 17:44:32 ---Tjou Per!
Ja då fråågar man sig... är detta en lärka eller en perka?
Nåväl, du vet min åsikt om din sång från förut så det upprepas icke.
Men tvungen att dra på smilbanden då man lyssnar på denhär M - u - u - u -siiiken! :D
Har ju inte hört originalet så jämförelsen återstår till senare tidpunkt.
Det som fick mig att lyssna på detta flere ggr var delen från 2:15 till slut. Alldeles otroligt snyggt pianolir+stråk+stäm avsnitt, hoppas du tar den delen och svarvar om den till ett seriöst intrumentalstycke, please! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Hehe, kul med kommentarer som gör trådskaparen förvirrad. Fick t o m vänta med att svara en dag eftersom jag inte fattade sammanhanget :) Originalet? Det är väl den som du lyssnade på då :)
Kul kommentar. Håller helt med vad gäller min sång. Den var där bara för att få tankar från såna som kan höra vilken not som avsess :D Har fått sångfiler från Plinka nu. Den person som har rätt mängd barnvisa/sommarvisa och trollskhet i sin sångstil för att få STefans "triviala" men meningsfulla text att funka. :)
Det låter bra. Och Eq, ang komplicerade arr. Jag tar nog bort träblåset ELLER fördelar cellostämmorna över träblås (behåller en cello), och väntar med kontrapunkten till andra versen, eller ett instrumentalt slut. Tack mahan för idén om att utveckla slutet :)
Hey jude - slutet kommer inte i närheten av hur bra det här kommer att låta :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida