Forum > Demolåtar
mahan - FELL IN LOVE
mahan:
--- Citat från: Eko skrivet 27.08.2009, 01:05:59 ---Nja alltså missförstå mig rätt - din Fingelska har jag vant mig vid den låter t.o.m. lite charmigt men normalt tycker jag inte att du låter konstlad på de låga tonerna i andra låtar men på denna låter det som om du vill för mycket - skulle vilja säga slappna av o sjung bara.
Hur länge ska du vara i stugan? Är det inte dax för civilisationen snart :)
--- Slut citat ---
Tjou!
Kanske lite väl ivrig att uttrycka mig, och noga om att träffa tonen... för det var lixåm tanken när jag satte mig bakom mikrofonen och då kan det tänkas att den "naturliga" Mahan blir i bakgrunden, vete tusingen hur jag ska reparera dom felena :lol: får väl inmundiga nån whisky innan nästa bandning :D
På stugan kommer jag att vara ca en månad till, det sa farbror doktorn när han skrev ut sjukledighet för konvalecenten, och bästa övningen för den nyopereraded armen är otroligt nog GITARRLIR! Det gör visserligenjääkligt ont men va gör man inte för musiken :D
Tack för lyssning o kommentar EKO! :)
h. johan
mahan:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 27.08.2009, 08:39:05 ---Åålraitt, lite countryvibbar här B) Eller Bruce Springsteen eller nåt.
Ett litet solo saknade jag kanske. Introt gillade jag mycket :D. Sången lät kanske lite...hmm "konstlad på de lägre tonerna" för att citera Eko.
Denhär texten är veklighetsbaserad, om än inte dagsaktuell längre (skrev den för kanske 15 år sen), så denna väcker gamla minnen.... suck... Så Ulla, om du läser detta (vilket du knappast gör, men i alla fall) detta handlar om DIG :wub:
Space
--- Slut citat ---
Tjou Space!
Måste medge att Bruce fanns med på ett hörn när det bandades... men att det blev "konstlat".. det sa han inget om :D
Ja se minnena... tonår plus 15 = 28 tror jag, så vi ska väl snart fira Spacets 30-årsdag! :lol:
Näemen tack till dig, och naturligtvis Ulla åxå, för denna snygga text, var skön att sjunga trots "konstladens" stämpel.
h. johan
Eddi:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 27.08.2009, 08:39:05 ---Åålraitt, lite countryvibbar här B) Eller Bruce Springsteen eller nåt.
Ett litet solo saknade jag kanske. Introt gillade jag mycket :D. Sången lät kanske lite...hmm "konstlad på de lägre tonerna" för att citera Eko.
Denhär texten är veklighetsbaserad, om än inte dagsaktuell längre (skrev den för kanske 15 år sen), så denna väcker gamla minnen.... suck... Så Ulla, om du läser detta (vilket du knappast gör, men i alla fall) detta handlar om DIG :wub:
Space
--- Slut citat ---
Jag tror Ulla trålar KR konstant för att få lyssna till dina bra texter :D
Harmonica mike:
Tjabba Johan.
Ja denna tycker jag INTE att du skall skrota,här finns potencial.
Sången i låga registret behöver bara några tagningar/rep så sitter den.Bra röst har du i det låga så det är inte där "felet" sitter.Musiken och reffarna sitter störtskönt.
Inte så tokig låt detta.
Mike
mahan:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 28.08.2009, 08:09:33 ---Tjabba Johan.
Ja denna tycker jag INTE att du skall skrota,här finns potencial.
Sången i låga registret behöver bara några tagningar/rep så sitter den.Bra röst har du i det låga så det är inte där "felet" sitter.Musiken och reffarna sitter störtskönt.
Inte så tokig låt detta.
Mike
--- Slut citat ---
Tjou Mike!
Har benat på den nu en stund, tror att en tonartshöjning kunde underlätta fallet med den "konstlade" sången. Men kul att du gillar resten av alstret, ska nog köra en ny version småningom!
Tack igen en gång Mike! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida