Forum > Demolåtar
mahan - FELL IN LOVE
mahan:
Tjou!
Om ännu nån orkar med Mahans prodd så slänger jag in en till!
Här baserar sig alstret på harmoni och stämmor, har dock försökt få till stånd lite tyngd med Variaxen men den e nog väldigt begränsad när det gäller "heavy"!
Men som botten till nåt stort tycker jag att låten har potential... nån annan av samma åsikt? ;)
LÅTNAMN: FELL IN LOVE
MEDVERKANDE: Mahan
GENRE: Slow Ballad
KOMPOSITÖR: Mahan
TEXT: Spacetrucker
PLATS: Hyrkkölä stugan
Hoppas att länken funkar, dom mobila förbindelserna suger här i skogen :mellow:
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/FELL%20IN%20LOVE.mp3[/mp3]
h. johan
Eddi:
Du överanstränger väl inte armen nu Johan :D Här är det både bra trumspel och gitarrspel som låter kanonbra. Jag är inte riktigt lika förtjust i leaden som låter lite konstlad på de lägre tonerna körerna är bra som vanligt. Sedan var det ett brake i början av låten som jag inte tyckte passade riktigt men det kanske ger sig med fler lyssningar - skön låt bra harmisar i övrigt.
mahan:
--- Citat från: Eko skrivet 26.08.2009, 22:01:49 ---Du överanstränger väl inte armen nu Johan :D Här är det både bra trumspel och gitarrspel som låter kanonbra. Jag är inte riktigt lika förtjust i leaden som låter lite konstlad på de lägre tonerna körerna är bra som vanligt. Sedan var det ett brake i början av låten som jag inte tyckte passade riktigt men det kanske ger sig med fler lyssningar - skön låt bra harmisar i övrigt.
--- Slut citat ---
Tackar min trogna lyssnare! :)
Leaden är ju ofta konstlad i mina proddar, lixåm melodin kommer efter att låten är "född"!
Men i denna låt tycker jag själv att leaden satt bra... där ser man ;)
Men allt ligger på halvfärdigt så all sågning tas i beaktande!
Väntar en stund på andra möjliga kommentarer... om nån orkar med Mahan "som inte kommenterar" ... :)
h. johan
Eddi:
--- Citat från: mahan skrivet 26.08.2009, 22:10:12 ---
--- Citat från: Eko skrivet 26.08.2009, 22:01:49 ---Du överanstränger väl inte armen nu Johan :D Här är det både bra trumspel och gitarrspel som låter kanonbra. Jag är inte riktigt lika förtjust i leaden som låter lite konstlad på de lägre tonerna körerna är bra som vanligt. Sedan var det ett brake i början av låten som jag inte tyckte passade riktigt men det kanske ger sig med fler lyssningar - skön låt bra harmisar i övrigt.
--- Slut citat ---
Tackar min trogna lyssnare! :)
Leaden är ju ofta konstlad i mina proddar, lixåm melodin kommer efter att låten är "född"!
Men i denna låt tycker jag själv att leaden satt bra... där ser man ;)
Men allt ligger på halvfärdigt så all sågning tas i beaktande!
Väntar en stund på andra möjliga kommentarer... om nån orkar med Mahan "som inte kommenterar" ... :)
h. johan
--- Slut citat ---
Nja alltså missförstå mig rätt - din Fingelska har jag vant mig vid den låter t.o.m. lite charmigt men normalt tycker jag inte att du låter konstlad på de låga tonerna i andra låtar men på denna låter det som om du vill för mycket - skulle vilja säga slappna av o sjung bara.
Hur länge ska du vara i stugan? Är det inte dax för civilisationen snart :)
spacetrucker:
Åålraitt, lite countryvibbar här B) Eller Bruce Springsteen eller nåt.
Ett litet solo saknade jag kanske. Introt gillade jag mycket :D. Sången lät kanske lite...hmm "konstlad på de lägre tonerna" för att citera Eko.
Denhär texten är veklighetsbaserad, om än inte dagsaktuell längre (skrev den för kanske 15 år sen), så denna väcker gamla minnen.... suck... Så Ulla, om du läser detta (vilket du knappast gör, men i alla fall) detta handlar om DIG :wub:
Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida