Forum > Färdiga produktioner

ydderF - I Hope

<< < (6/7) > >>

ydderF:
Hogge, tack för at du lyssnar och kommenterar.
Jag hoppas at du kommer dig ut av din studio kris, snart..
Har ingen andra råd änn hold ut!! ;)

Emulator:
Rasande snyggt är det! OCh jag måste hålla med dig, det är så mycket svårare att skriva en glad låt. FÖr mig är det lite så att det är mer intressant med en mörk text och molligt murr än durigt glatt, även att lyssna. Antar att det är därflör jag själv inte kan skriva glada låtar :D

Bra mix och prod, helt klart!

tsmalmbe:
Jahas, detta var då "färdig skiva" avdelningen så där proddmässigt. Riktigt trevlig snutt. Rösteffekten gör att det låter "klipp" varje gång sången startar. Akustiska soundet är väldigt proffsigt.  Men nogså skulle denna låt  förstöras med komprimering och limitering, vilket är ok om det låter ok men nu låter det inte ok. Nu låter det söndrigt, och hårt, vääääldigt örontungt. Bara i de tysta partierna kan man uppskatta de olika soundena som har bakats in, då allt kör igång låter det som NRJ i en klädbutik (det är för mig ingen njutning, YMMV förstås).

ydderF:
Tack Emu!! ;)

Tsmalmbe,

du har helt rätt. Altfor mycket kompression.
Men jag har förbettrat mig lite tror jag.. Om du lyssnar på det senaste Gränslandet låtarna..
Heja KR ;)

Dividend:
Har lyssnat en gång till för att komma med vettigare kommentar.

Det är ju lite knepigt eftersom jag inte gillar sådan här musik (alls) vanligtvis. Ja, den här typen av pop. Men det låter bra, lyssnar inte på texten heller, men helheten stimulerar några neuron i hypothalamus som sägerm ig att det funkar. :) Även vad gäller musiken, inte bara mix och ljudbild, som jag tycker låter vettig. :)

Konstruktivt då. Tja, tyckte texten verkade lite fjollig :lol: men man kan ju välja att inte lyssna på sådana :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion